« Publish 99 Comes to TC1 & UO.com Forums! /パブリッシュ99 - TC1導入と UO.com 公式フォーラムオープンのお知らせ/ログイン画面が変わりました! | トップページ | 日本全鯖EMイベント:Britannian Style Hinamatsuri 2018 北斗レポート »

2018年3月 2日 (金)

UO Newsletter #24

UO公式 UO New sletter #24

Facebook広田剣  UO Newsletter #24

詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・・・

UO Newsletter #24

出典: UO公式
https://mailchi.mp/broadsword/ultima-online-newsletter-24…
ブリタニアの最新情報をお届けすべく、UOチームはニュースレターを定期的にお届け致します!uo.comウェブサイトからサインアップしていただけますよう、お知り合いにもぜひお声がけください。

∞----------------------------------------∞

・プロデューサーノート

こんにちは皆さん。パブリッシュ99の第一弾がTC1へ導入されたことを嬉しく思います。また、これに伴い私たちの公式フォーラムがオープンしています!
https://forum.uo.com/

チャットシステムにつきましては現在新しいシステムを開発中であり、エンドレス ジャーニーにつきましては制限事項の最終的な詰めに入っております。これらのアップデートにつきまして、uo.comのチェックをお忘れなく。また、新チャットシステムはパブリッシュ99がOrigin, Baja, Izumoへ導入された際にお試しいただけるようになります。3月末にはすべてのシャードにパブリッシュ99を導入したいと考えております。

ハウジングに関していくつかご連絡させていただきます。あなたが家を失いそうになったとき、私たちはぜひ助けたいと思っております。家がまだ建っていて、OSI接収になっていなければ、1時間程度で家はあなたの手元に戻ります。しかし、課金してもOSI接収が解消されない場合はGMあるいは私自身にご連絡ください。この場合はハウジングサーバーに直接アクセスする必要があるからです。くれぐれも家が崩壊する1時間前まで待つようなことはなさらないでください。こうなってしまうともはや助けることができなくなってしまいます。あなたの家が失われた場合、どのようなアイテムであろうとあなたにお返しすることはできないのです。連絡先は下記のとおりです。
support@ultimaonline.com
あるいは
mesanna@broadsword.com
まで。

家と言えばアビスのヒューマン側/ガーゴイル側にいくつかのシャードで空き地が発生していることはご存知のことと思います。該当するシャードには抽選機を設置しておりますので、ご希望の方は直接現地をお訪ねの上、お申込みください。これらの家は旧制度ではありませんので、家を受け取ることのできるアカウントをご用意ください。当選した際には申し込みをしたアカウントで受け取る必要があります。それができない場合は申し訳ありませんが、次点の申込者を繰り上げとさせていただきます。

私たちの忠実なプレーヤーの皆さんに心より感謝を申し上げます。どうかパブリッシュ99のすべてのコンテンツを楽しんでいただけますように!

ブリタニアでお会いしましょう。

Bonnie "Mesanna" Armstrong
プロデューサー

∞----------------------------------------∞

・パブリッシュ100 - バグ潰し

以前もお知らせした通り、エンドレス ジャーニーに続くパブリッシュ100はバグ修正のパブリッシュであり、できるだけ多くのバグに取り組みたいと思っております。もし、とりわけ修正を希望するバグがある場合はタイトルを Bug Priority Report とし、下記内容にて uo@broadsword.com までご連絡ください。

(Fill out bug priority reports using the format below)
(下記フォーマットに従って報告をお送りください)

The bug I would like to see fixed the most is:
一番修正して欲しいバグ:

The steps to reproduce this bug are:
再現の手順:

The expected result of those actions is:
本来あるべき結果:

The actual result of those actions is:
実際の結果:

∞----------------------------------------∞

・Q & Aコーナー

Q1. UOストアの新しいアイテムについてです。ゴブリン変身している時に騎乗時のスピードで移動できませんか?
A. はい。そのように修正されます。

Q2. 船用の装飾バナーを作れませんか?
A. この可能性について検討しています。それを船のマストに取り付けることを想定しているため、多くの検証が必要となって来ます。もし可能になればゲームにとってとても素晴らしいアイディアだと思います。

Q3. ポストの種類を増やせませんか?
A. はい。将来のパブリッシュで新しいタイプのポストを追加できると思います!

Q4. オークション金庫をベンダーサーチに掲載できませんか?
A. 検証してみます。可能であればベンダーサーチに追加したいと思います。

Q5. インビジとテレポ付きのアクセサリーの使い道について検討してもらえませんか?
A. はい。それについては今後のパブリッシュ99のTC1リリースでテストしてみたいと思います。

Q6. 詠唱でレベル5の毒が入る仕組みはどのようになっていますか。
A. まずターゲットの抵抗チェックが入ります。そして詠唱者の魔法と毒のリアルスキル値がGMかそれより上であれば、1/10の確率でレベル5の毒が入る場合があります。
それ以外では距離のペナルティも発生します。ターゲットから離れれば毒のレベルは下がります。ターゲットがEvil Omenの影響下にある場合はこれらのペナルティが相殺される場合もあります。

∞----------------------------------------∞

・カスタマーサービス

1. 何年も前にカスタマーサービスによって廃止されたアカウントを復活させたい場合はsupport@ultimaonline.com 宛にアカウントの詳細をお送りいただき、アカウントがご自身のものであることを証明してください。廃止の状況によっては制限を解除し、アカウントを復活させることができます。

2. オリジンストアで購入したソブリンはアカウント管理サイトより入力の必要があります。ゲーム内で入力することはできません。

3. アカウントの復活を希望されるすべての方は、support@ultimaonline.com 宛にすべての情報をお送りください。秘密の言葉がわからない場合はヒントをリクエストしてください。あなたのアカウントを特定するための情報をできる限り提供していただくことが、時間短縮につながります。

4. オリジンストアからコードが届かない場合はこちらからお問い合わせください。
https://help.ea.com/in/contact-us/new/
※ 英語のみ

5. ゲームに関するご質問や問題がある場合はGMコール、あるいはsupport@ultimaonline.com までメールでお送りください。

6. ゲーム内コンテンツへのフィードバックはUO@broadsword.comまでメールでお送りください。

7. オリジンストアで注文品が届かなかった、あるいは予期した通りにお取り引きを完了させることができなかったプレーヤーの方が散見されます。注文確定のメールが届かなければ、何が起こったのか心配になるでしょう。オリジンストアは詐欺取引への監視を強めており、その確認には最大72時間かかる場合があります。私たちはこれを早めたり、回避することはできません。しかし、オリジンのサポートでは下記リンクよりプレーヤーの皆さんからのご購入に関するご質問をお受けしています。
https://help.ea.com/en/contact-us/new/
※ 英語のみ

製品はOrigin(オリジン)を、トピックはOrders(ご注文)をお選びください。実際に担当者と話をする前に、内容の絞り込みを行うことができます。
私たちはオリジンストアだけがウルティマ オンラインのコードの正規販売店であることを繰り返しお伝えしておきたいと思います。第三者(友人、ゲーム内の知り合い、おすすめサイト)から購入したコードの有効性については保証いたしかねます。そして不正に入手されたコードが発見された場合、アカウントに適用済みであったとしてもそのコードはアカウントから削除されます。これはゲームタイムのみならず、キャラクタースロットや拡張へのアクセス、ソブリン金貨(またはそれによって購入されたアイテム)を失うことになりかねません。私たちは第三者から購入されたコードが原因で発生する問題をサポートすることはできません。そのコードを購入した業者にお問い合わせくださいますよう、お願い致します。

- パスワードの問題について
パスワードをリセットするためにはあなたがどのアカウントのパスワードをリセットしようとしているのかをはっきりさせておく必要があります。
EAアカウント、Mythicアカウント、そしてMythic製品アカウントはそれぞれ別のパスワードが設定されています。
アカウントはこちらからリセットすることができます。
https://accounts.eamythic.com/
しかしながらBroadswordではEAアカウントに関する問題をサポートすることができません。下記のステップに従って操作してください。

- EAアカウントのリセット
https://signin.ea.com/p/web/resetPassword を開きます。
・EAアカウントログイン時に使用しているメールアドレスを入力し、パスワードを変更してください。
・すべてのスパムフィルターを解除してもパスワードを受け取れなかったり、入力時にエラーが発生する場合はこちらにご連絡ください。
https://help.ea.com/en/contact-us/?product=origin

- クレジットカード情報の更新方法
https://accounts.eamythic.com を開きます。
・EAアカウントログイン時に使用しているメールアドレスを入力し、パスワードを入力してください。
・Subscriptionを選択します。
・カード情報を更新したいアカウントを選択します。
・Subscribeボタンを押します。
・請求間隔(Billing cycle)を選びます。
・どの支払方法を選ぶかを訪ねるページが開く場合は、add a cardを押さずに右上のManage Accountsのオプションを選択するようにしてください。新しいページに飛ぶことができ、そこに以前のクレジットカード情報が表示されています。
・更新したいカード情報を選び、Xボタンを押します。
・新しいカード情報を入力できるようになり、add a cardボタンを押すことで登録できます。

- アカウントセンター(https://accounts.eamythic.com/)について
Q. アカウントを作成、またはログインするにはどうしたらいいですか?
http://uo.com/Account-Login-Guide
※ 英語のみ

Q. ログイン後のゲームアカウント管理方法を教えてください。
http://uo.com/account-management/
※ 英語のみ
Q. その他のサポートリンクとビデオ
http://uo.com/faq/
https://www.youtube.com/watch?v=5G7ABl5wdyU
https://www.youtube.com/watch?v=S5qQwJ6rgI8
※ 英語のみ

・・・・・・・・・・・

UO New sletter #24

The UO Team is happy to announce we will be sending out a newsletter periodically so you can stay up to date on the latest in Britannia!

Please encourage your friends to sign up on our web site.   

Producer Notes

Greetings everyone,

We are pleased to announce the first stage of Publish 99 is live on TC1. Along with the first stage of Publish 99, our official forums are now open on UO.com!

We are still working on the new chat system and finalizing the Endless Journey restrictions so make sure you continue to check UO.Com for updates.  The new chat system can only be tested when Publish 99 goes to Origin, Baja, and Izumo.    We hope to have Publish 99 on all production shards by the end of March if all goes well.

I would also like to address an issue that has come up several times related to housing.  If there is any way we can save your house I would love to be able to let you keep it.  If the house is still standing and it is not "OSI owned" you should receive the house back within an hour, if you do not then you need to contact either myself or a GM.  If you resubscribe and the house is owned by OSI you have to contact us and we have to alter the warehouse to allow you to get your house back.  We will work with you but you can not wait till the last hour before the house falls.  If you do this we can not help you to keep your house.  Once your house falls we can not return any items to you.  You can contact either support@ultimaonline.com or myself at mesanna@broadsword.com.

Speaking of housing, I am sure you have noticed several of the Human/Gargoyle plots in Ter Mur are empty on some shards.  I have placed a Raffle Stone in the plot locations, if you are interested in trying for one of these plots please visit the location and sign up.  These houses will NOT be grandfathered houses so make sure you have an account that can accept a house.  You must show up to accept the house with the account you signed up with, otherwise I will move down to the next player in line.

As always, thank you to our loyal players and we hope you enjoy all of what Publish 99 has to offer!

See you in Britannia,

Bonnie "Mesanna" Armstrong
Producer

Publish 100 - Crushing Bugs

As we've mentioned before, our goal after Endless Journey with Publish 100 will be a bug push where we concentrate on fixing as many bugs as possible.  If you have a bug that you would especially like to see fixed please send it to us here. 

Question & Answer Corner

1.    Can an adjustment be made to the new goblin store item so that we can use mounted speed while in goblin form?

Yes, the store item will be updated to allow the same speed as the in game items.

2.  Can we have decorative ship flags?

We are looking into this possibility.  Due to the fact we would want it on the mast of the ship we have to do more research for this.  If its possible we feel its a great idea for the game.

3.  Can we have more mailbox types?

Yes, new mailbox types can be added for a future publish!

4.   Can you add auction safes to vendor search?

We will look into this and if its possible we will add them to vendor seach

5.   Can you please address the use of jewelry with invisibility and teleport?

Yes, this is something that will be available in a future TC1 release of Publish 99 for testing.

6.  What is the poisoning formula for casting poison to get level 5 poison?

The forumla goes something like this,
There is a resist check, and then if the caster's real magic and poisoning skill are GM or better there is a 1 in 10 chance to cast level 5 poison.

After that there are also penalties for casting at a distance, so the further you are away from the target (you lose 1 level of poison. You can gain some of those penalties back up to level 5 if the target is evil omened.

Customer Service

1. If you have an account that was terminated by CS over a year ago and would like to have it back please contact support here and give them the details and identify the account as yours, depending on the termination we will remove the restriction from your account so you may open it again.

2. All Sovereigns purchased from Origin have to be entered on the Account Management page.  You can not enter these in game.

3. Anyone that is trying to reopen an account please make sure you send all the information to support@ultimaonline.com so we can have a record of this.  In the original request to support if you do not know your secret word please ask for a hint.  Give them all the information to identify the account as yours so there will not be a lot of delays.

4.  Anyone that does not get their codes from Origin please follow this link to resolve the issue..

5.  If you have any in game questions or issues please either page in game or email support@ultimaonline.com.

6.  For any feedback to content put in game please send it to UO@broadsword.com.

7.  Regarding Origin orders, codes, and third party resellers.
 
Recently some of the player base may have noticed that an Origin store purchase they have made did not arrive or complete as expected. A confirmation or code email has not been received and you are wondering what may have occurred with your order. The Origin store enacts reviews on all transactions to safeguard against fraudulent purchases, and these reviews may take up to 72 hours. Unfortunately our Billing department is not able to expedite or circumvent this process, however players who have questions or concerns regarding a store purchase can contact Origin support for assistance using the below link:
 
http://help.ea.com/en/contact-us/new/
 
When prompted for a product, choose Origin. Next choose your platform, and select ‘Orders’ as the topic. You can further specify your issue in the subsequent fields before speaking with an agent.
 
We would also like to reiterate that the Origin store is the only guaranteed provider of codes for Ultima Online. The validity of a code purchased from a third-party seller (be it a friend, in-game acquaintance, or recommended site) cannot be guaranteed. Furthermore, any codes we find to have be fraudulently obtained will be disabled and an account that applies any of these codes will have that code removed from said account. This can result in the loss of gametime, character slots, expansion access, Sovereigns (and the items purchased with them), in-game items and more. Please be advised that we cannot assist with any issues stemming from codes purchased via non-Origin means; you will be required to contact the vendor from which you purchased the code for further assistance.

PASSWORD ISSUES
 
To reset your password you must first understand which type of account you are resetting the password for. EA Accounts, Mythic Master Accounts, and Mythic Product Accounts all have separate individual passwords. All of which you can reset at your leisure at our Account Center at https://accounts.eamythic.com/. Unfortunately, Broadsword Support cannot assist with potential EA Account issues or passwords, please follow the steps below.
 
To reset your EA Account password:
      * Please visit https://signin.ea.com/p/web/resetPassword
      * At the EA.com page enter the email used to log into your EA Account to change its password.
      * If you have not received your password or have received an error while trying to reset the password and you have disabled all spam filters, please contact EA Support here, https://help.ea.com/en/contact-us/new/#?product=origin&platform=pc

CREDIT/DEBIT CARD UPDATE
 
To update your credit card information, please follow these steps: ?Login to the Account Center (https://accounts.eamythic.com) with your EA Account email and its password
・Select the 'Subscriptions' tab
・Locate the account you would like to update the card for
・Select the 'Subscribe' button
・Select the billing cycle you would like to use and continue
・When you get to the page asking which payment method you would like to use, instead of choosing to add a card, select the 'Manage Accounts' option in the top right corner of the page. This should load a new page that will contain your previous credit card information.
・Find the card you wish to update and select the 'X' button
・You can now re-enter your credit card with the updated information by using the 'Add a card' button.

|

« Publish 99 Comes to TC1 & UO.com Forums! /パブリッシュ99 - TC1導入と UO.com 公式フォーラムオープンのお知らせ/ログイン画面が変わりました! | トップページ | 日本全鯖EMイベント:Britannian Style Hinamatsuri 2018 北斗レポート »

01:UOニュース。」カテゴリの記事

02:Facebook広田剣/Japan Shards Event Moderators」カテゴリの記事

23:Publish 99 関連」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




« Publish 99 Comes to TC1 & UO.com Forums! /パブリッシュ99 - TC1導入と UO.com 公式フォーラムオープンのお知らせ/ログイン画面が変わりました! | トップページ | 日本全鯖EMイベント:Britannian Style Hinamatsuri 2018 北斗レポート »