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2019年5月26日 (日)

UO Newsletter #37

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詳細はリンク先をご覧ください

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UO Newsletter #37

出典: UO公式
https://mailchi.mp/broadsword/uo-newsletter-36?e=9e1273cca7
ブリタニアの最新情報をお届けすべく、UOチームはニュースレターを定期的にお届けしております! uo.comウェブサイトからサインアップしていただけますよう、お知り合いにもぜひお声がけください。

・プロデューサーノート

最初に、宝箱に関して数多くの有益なフィードバックをお寄せくださったことについてお礼を申し上げます。現在、フィードバックに基づく変更を行っている最中ですが、最新の変更についてぜひUO.comをチェックいただければと思います! SOSボトルのルートについても今回のパブリッシュでより多くの時間を割くことができればと考えていましたが、宝箱に関する見通しを鑑み、SOSに関しては次のパブリッシュで本格的な変更を追加することにしました。サルベージについてはまだまだ素晴らしい、新しいアイテムを追加の予定でしたが、現在のパブリッシュでは現状通りの導入となります。 私たちにとって年間を通じて一つのテーマに絞って取り組むのは初の試みとなりますが、柔軟な対応をすることは可能であり、プレーヤーの皆さまのフィードバックに耳を傾けてシステム改良のために必要な変更を随時追加して行きたいと考えております。UOをより良くしてくださる皆さまに個人的にも感謝申し上げます!
次期パブリッシュ Forsaken Foes については周年記念やハロウィンのようなクラッシックなUOのテイストに未踏の航路のテーマをいかに融合させるかを考える時期に来ています!
次に、ハラスメントコールの方法についてお知らせしておきたいと思います。私たちは措置を取る前にログを確認する必要があります。このため、私たちが介入できるよう、下記の手続きを踏んでいただく必要があります。
1. もし、誰かがあなたに嫌がらせをしている場合、まず相手にしないようにしてみてください。
2. それが効果がないようでしたら、止めるように言ってみてください。それ以上のことは言ってはいけません。
3. その後、ハラスメントコールをしてください。これで私たちが介入することができます。
GMはコールに関してあなたにコンタクトを取ることはしません。また、結果についてお知らせすることもしませんので、ご理解くださいますようお願い致します。
6月度のDev’s Meet & Greetの予定をお知らせします。
・Wakoku シャード
日本時間6月10日(月) 10:00 p.m.
・Great Lakesシャード
日本時間6月25日(火) 8:00 a.m.
最後に、 5月度の処分アカウントについてお知らせします。
5 - 迷惑行為
37 - 不在マクロ
1 - 勧誘行為
未踏の航路でお会いしましょう。
Bonnie "Mesanna" Armstrong
プロデューサー
・海洋ブラックマーケットの新報酬
ライジング・タイドは大ヒット中です!私たちの最後の報酬の追加は米現地時間の6月1日(土)に行われる予定ですが、皆さまが気に入ってくださることを確信しています!大砲のアップデートとプランダービーコンは とても人気があるのでこのまま仕様として残すことにしました。報酬貨物については現在進行中のライブイベントの続編でも続行予定となっております。ブラックマーケットについては限定となりますので、今のうちにダブロン金貨を稼いで品物に引き換えてください!
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・Q & A コーナー

1.オークション金庫への入力の際に、オーナーがカンマを使用できるようにしてもらえませんか?
A.本件については将来のパブリッシュで追加すべく調査対象となっております。

2. 物置小屋の小さめのバージョンを作ってもらえませんか?
A.それはとても良い提案です! 同じように機能する場所を取らないものを追加することができます。

3.厩舎の柱はどこで入手できますか?
A. ウルティマ・ストアでお買い求めください。

4.ルート品のプロパティに時に考えられない組み合わせがあるのはなぜですか?
A.ルート品のプロパティ付与には様々な要素が組み合わさっています。ルート品ができるだけ有用なものになるよう努力していますが、結局のところそれは所有者の受け取り方次第のところもあります。生産品とマジック品の間に見られる不平等や全体的な武器装備のループ状態を解消することが、次期パブリッシュでの私たちの大きなタスクであると認識しており、それによってゲームプレイを新鮮に保つという着地点を見失うことなく、パワークリープを最小限にしたいと考えています。

5.次期パブリッシュForsaken Foesでのその他の導入予定は何ですか?
A.未踏の航路に関する仕様のアップデートの数々を計画しております!中には周年記念、ハロウィンかぼちゃ、トリック・アンド・トリートなどのお馴染みのもの、そしてトレジャー・オブ・ハロウィンも含まれています!これらの他にカリブディスについても見直しを行い、コーガルやスカリスにも新しいルート品を追加し、アクアリウムには新しい魚を追加する予定です!
・カスタマーサービス
◎ アカウントの復活、課金、あるいは技術的な問題について
アカウントを復活させるには、support@ultimaonline.com までご連絡ください。サポートチームが有効化のためにシステムの変更を行います。アカウントの特定のために、サポートチームがお送りする自動返送メールをよくお読みの上、お手続きください。
⇒ 新規にアカウントを作成したり、アカウントにログインするにはどうしたらいいですか?
http://uo.com/Account-Login-Guide
⇒ アカウントセンターにログインした後は、何をしたら良いですか?
http://uo.com/account-management/
http://uo.com/faq/
◎ パスワードに関する問題
パスワードを変更するためには、あなたがどのタイプのアカウントについてパスワードを変更したいのかを特定する必要があります。
EAアカウントの場合、Mythic Master アカウントの場合、そして、Mythicの製品、ゲームのアカウントの場合があり、それぞれ別のパスワードを持っています。すべてのアカウントについて、 https://accounts.eamythic.com/ 内のアカウントセンターにてリセットが可能です。
⇒ EAアカウントのパスワード変更
* https://signin.ea.com/p/web/resetPassword を開きます。
* EAのページでEAアカウント用のメールアドレスを入力してパスワードの変更を行います。
* スパムフィルターをはずした上で、仮パスワードを受け取れなかったり、エラーメッセージが表示されたりする場合は、EAサポートまでご連絡ください。
https://help.ea.com/en/contact-us/?product=origin&platform=pc
◎ 停止されたアカウント
CSによって何年も前に停止されたアカウントを復活させたいとお考えの場合、 紛争に関する窓口 dispute@ultimaonlince.co までご連絡ください。再審査と一時的な復活が可能な場合があります。
◎ ゲーム内サポート
ゲーム内における問題や不明点についてはヘルプリクエストからGMをお呼びください。
https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/technical/the-help-menu/
◎ フィードバック
ゲーム内コンテンツに関するご意見、フィードバック、仕様、デザインについてはUO@broadsword.com までご連絡ください。
◎ EA Originストアでのご購入、コード、あるいは第三者による販売について
EA Originストアからご購入いただいたソブリン金貨のコードは https://accounts.eamythic.com/ 内のアカウントセンターで処理する必要があり、ゲーム内で実体化させることはできません。
ソブリン金貨のコードは選択されたEAアカウントに紐づけられることにより、このEAアカウントにリンクされたゲーム内アカウントでのみ使用可能になり、譲渡はできません。
EA Originストアでの購入に問題がありましたら、こちらのリンクからお問い合わせください。
https://help.ea.com/in/contact-us/new/
◎ コード購入後の発行遅延について
EA Originストアで購入したコードが予定通り発行されない場合があります。EA Originは不正利用防止のため、最大で72時間のレビューを行う場合があります。私たちのサポートチームはこのプロセスを早めたり、回避させたりすることができません。しかしながら購入時の挙動について疑問な点や不安がある場合はEA Originのサポートに問い合わせることができます。
1.https://help.ea.com/en/contact-us/?product=origin&platform=pc を開きます。
2.Topic ⇒Orders を選択します。
3.発生している問題を選択します。
4. Select contact option ボタンが出て来たらクリックします。
5.EAアカウントでログインするか、ログインに問題がある場合は "Get help from an advisor without logging in" を選択します。
◎ 第三者による販売について
ウルティマ オンラインのコードについてはEA Originストアのみが正規販売店となっております。これ以外の第三者から購入されたコードの有効性については(友人、ゲーム内の知り合い、おすすめサイトなどを含む)保証致しかねます。不正に入手されたコードについては無効化され、既にアカウントに適用済みであっても取り除かれます。これはゲームタイム、キャラクタースロット、拡張パック、ソブリン金貨、またソブリン金貨によって購入したアイテムを失う事態につながりかねません。私たちはEA Origin以外から購入したコードに起因するいかなる問題についても介入できないことをご理解ください。ご自身で購入元にご連絡いただく必要があります。

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UO Newsletter #37

Producer Notes

Greetings,

I would like to start out thanking all that have tested and given us so much useful feedback on the Treasure Chests.  We are in the process of making changes based on the feedback we have received and hope everyone will check out UO.com for the latest changes we have planned for this exciting update!  We had hoped to do more with SoS loot in this publish, however due to the scope of Treasure Chests we have moved the more robust changes to SoS loot to our next publish.  We will still be going ahead with the awesome new salvage loot, however the loot you find in the SoS will currently remain as-is for this current publish.  Since this is the first time we have done a full year of single-themed updates, we are able to focus on breaking down what we want to put in and work with you as players to make sure we can listen to your feedback and make the necessary changes to make the systems even better, for that I would personally like to thank each of you for making UO great!

As we look ahead to Forsaken Foes it is that time to start thinking of how our High Seas theme will fit into classic UO  favorites like our Anniversary Rewards and Halloween content! 

The last thing I would like to bring up is the proper way to put in a harassment page when you would like assistance.  We cannot act on word alone we need to be able to see the logs.  So this is the procedure you must use for us to be able to help.

1. If someone is harassing you first try ignoring him.
2.  If ignoring does not work then ask the player to please stop and do not say anything else.
3.  After you have asked the player to stop put in a harassment page and we will take care of it.

Please remember the GM will not contact you and give you the results of the page so do not be upset with the GM's.

Our next Dev Meet and Greet will be on the following dates:

Wakoku June 10th,  9 AM ET
Great Lakes June 24th, 7 PM ET

Finally, the following are actions taken on accounts that were banned or suspended during the month of May:

5  - Disruptive Behavior
37 - Macroing 
1 - Solicitation

See you on the High Seas, 
Bonnie "Mesanna" Armstrong
Producer

New Rewards in the Black Market!

Rising Tide has been a huge hit!  Our final batch of rewards to hit the Black Market will be on June 1st and we are sure you are going to love them!  The cannon updates and the plunderbeacons have been so popular we are decided to leave them in as permanent features!  The reward cargo will also come into play in the next chapter of our ongoing arc we began with, Rising Tide!  While the Black Market is open today, it won't be forever so hit the High Seas and get those doubloons today!

Question & Answer

1.  Can you add comas to the auction safe inputs for the owner?

 This is something engineering will investigate to add for a future publish.

2.  Can we have a smaller version of the Garden Shed?

 This is a great suggestion!  We can add new versions of these items that function the same way that take up less of a footprint.

3.  Where can I purchase a stable post?

 You can purchase stable posts via the Ultima Store.

4.  Why does loot sometimes get generated with properties that don't seem to go together?

 There are a number of factors that go into loot property generation, with a lot of moving parts.  We strive to make loot as desirable as possible, but this is certainly a case of "beauty is in the eyes of the beholder".  Addressing the disparity between crafted and magic loot, as well as the entire gear loop in general is a big task we want to tackle over the coming publishes so that we can keep attainable game play fresh for everyone while minimizing power creep.

5.  What other features can we expect in Forsaken Foes?

 We've got a number of High Seas themed features planned for our next publish, Forsaken Foes!  Some of these include popular favorites like Anniversary rewards, Halloween Pumpkins & Trick or Treating items, as well as the Treasures of Halloween!  Beyond that we will be taking a look at the Charybdis encounter, putting together some fresh loot on Corgul and Scalis, and adding new fish to the aquarium!

Customer Service

ACCOUNT RECOVERY AND GENERAL ACCOUNT, BILLING OR TECHNICAL RELATED ISSUE
 To recover an account, please email support@ultimaonline.com so that the Billing Support has a ticket in the system. Keep an eye out for the automated reply requesting account verification for the Billing Support Team to assist further.
 
・How to create an account or log into my account?
        http://uo.com/Account-Login-Guide
・How to manage my accounts after I’ve logged into the Account Center?
        http://uo.com/account-management/
        http://uo.com/faq/
 
PASSWORD ISSUES
 To reset your password you must first understand which type of account you are resetting the password for.
EA Accounts, Mythic Master Accounts, and Mythic Product / Game Accounts all have separate individual passwords. All of which you can reset at our Account Center at https://accounts.eamythic.com/.

・To reset your EA Account password:
        * Please visit https://signin.ea.com/p/web/resetPassword
        * At the EA page enter the email used to log into your EA Account to change its password.
        * If you have not received your password or have received an error while trying to reset the password and you have disabled all spam filters, please contact EA Support here.
 
TERMINATED ACCOUNTS
 If you have an account that was terminated by CS over a year ago and would like to have it back, please contact the Dispute Team from the email associated with the account at dispute@ultimaonlince.com for further investigation and a possible one-time reprieve.
 
IN-GAME SUPPORT
 For in-game issues or question, please submit an in-game help request for a Game Master to contact you.
FEEDBACK
 To submit your suggestions and feedback regarding game content, mechanics, or design, please send them to UO@broadsword.com.
 
EA ORIGIN - ORDERS, CODES, AND THIRD PARTY RESELLERS

Sovereigns Coin Codes purchased from EA Origin have to be redeemed on the Account Center; you cannot enter these in game.
 Sovereign Coin Codes that have been redeemed are bound to the EA Account they were redeemed on and are only usable by the accounts linked with that EA Account; Sovereign Coin currency may not be transferred.

 If you are having issues with your EA Origin purchase, follow this link to resolve the issue.

CODE PURCHASE DELAY
 You may have noticed that Origin Store purchases made did not arrived as expected. The Origin Store enacts reviews on all transactions to safeguard against fraudulent purchases, and these reviews may take up to 72 hours. Unfortunately our Billing department is not able to expedite or circumvent this process. However, players who have questions or concerns regarding a store purchase can contact Origin Support for assistance using the below steps:
 
 1)  Go here, https://help.ea.com/en/contact-us/?product=origin&platform=pc
 2)  Select topic* - select Orders
 3)  Select issue*
 4)  Click on "Select contact option"
 5)  Sign in with your EA Account or click on "Get help from an advisor without logging in." if you're having trouble signing in.

THIRD PARTY RESELLERS
 We would also like to reiterate that the Origin store is the only guaranteed provider of codes for Ultima Online. The validity of a code purchased from a third-party seller (be it a friend, in-game acquaintance, or recommended site) cannot be guaranteed. Furthermore, any codes we find to have be fraudulently obtained will be disabled and an account that applies any of these codes will have that code removed from said account. This can result in the loss of game time, character slots, expansion access, Sovereigns (and the items purchased with them), in-game items and more. Please be advised that we cannot assist with any issues stemming from codes purchased via non-Origin means; you will be required to contact the vendor from which you purchased the code for further assistance.

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