32:Rising Tideライジング・タイド(Publish 104 )関連

2019年6月 5日 (水)

Rising Tide Rewards ライジング・タイド報酬一覧(2019年6月5日更新)

  報酬のもらい方などは、

Rising Tide Rewards - Equippable shoulder parrot ライジング・タイド 肩に乗るオウムがほしい!

↑ の記事を参照

・・・・・・・・・

*受け取り時の順序は違います。

*少ないポイント順に並べました。

10,000:称号の証書(Powder Powder Monkey )/A Deed For A Reward Title

15,000:【Ship's Name】の木彫り/ Wood Carving Of 【Ship's Name】

15,000: 称号の証書(Botswain)/A Deed For A Reward Title

20,000:称号の証書(Sailing Master)/A Deed For A Reward Title

25,000: 称号の証書(Quartermaster)/ A Deed For A Reward Title

25,000:ブランダー大砲/Blundercannon

丸っこいミツバチ大砲。カロネード大砲と威力は同じ

35,000:謎の像 /Mysterious Statue

→報奨のスタチュー染めタブで染色可能

45,000:海賊の壁掛けの地図/Pirate Wall Map

100,000:肩に止まったオウム /Syoulder Pqrrot

Rising Tide Rewards - Equippable shoulder parrot ライジング・タイド 肩に乗るオウムがほしい!

120,000:装飾用ドラゴン大砲/Decoratiue Dragon Cannon

→ハウスアドオン

180,000:略奪のスパイク鞭/Whip Of Plundering(槍術・剣術・棍術が各々)

→条件:未踏の航路
エクスプロージョン15%
追加効果:ナリーチ81%
詠唱可
幸運:100
武器ダメージ:70%
物理100%
基礎ダメージ:13-17
速度:3.25s
装備STR:20
片手武器
耐久性255/255

140,000:トリトン/Triton *ペットとして召喚可*
         *ペットの入手には調教スキル100が必要

→スタチュー状態で入手
→実態化するときはテイムのあるキャラで(ダブルクリックで実態化)
→最初からお気に入り。リリース後テイム不可(消滅する)
→スロット2 騎乗不可

Bandicam-20190605-160500038
Bandicam-20190605-160504617
Bandicam-20190605-162559964
Bandicam-20190605-160508274

| | コメント (4)

2019年5月26日 (日)

UO Newsletter #37

UO公式 UO Newsletter #37

Facebook広田剣 UO Newsletter #37

詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・

UO Newsletter #37

出典: UO公式
https://mailchi.mp/broadsword/uo-newsletter-36?e=9e1273cca7
ブリタニアの最新情報をお届けすべく、UOチームはニュースレターを定期的にお届けしております! uo.comウェブサイトからサインアップしていただけますよう、お知り合いにもぜひお声がけください。

・プロデューサーノート

最初に、宝箱に関して数多くの有益なフィードバックをお寄せくださったことについてお礼を申し上げます。現在、フィードバックに基づく変更を行っている最中ですが、最新の変更についてぜひUO.comをチェックいただければと思います! SOSボトルのルートについても今回のパブリッシュでより多くの時間を割くことができればと考えていましたが、宝箱に関する見通しを鑑み、SOSに関しては次のパブリッシュで本格的な変更を追加することにしました。サルベージについてはまだまだ素晴らしい、新しいアイテムを追加の予定でしたが、現在のパブリッシュでは現状通りの導入となります。 私たちにとって年間を通じて一つのテーマに絞って取り組むのは初の試みとなりますが、柔軟な対応をすることは可能であり、プレーヤーの皆さまのフィードバックに耳を傾けてシステム改良のために必要な変更を随時追加して行きたいと考えております。UOをより良くしてくださる皆さまに個人的にも感謝申し上げます!
次期パブリッシュ Forsaken Foes については周年記念やハロウィンのようなクラッシックなUOのテイストに未踏の航路のテーマをいかに融合させるかを考える時期に来ています!
次に、ハラスメントコールの方法についてお知らせしておきたいと思います。私たちは措置を取る前にログを確認する必要があります。このため、私たちが介入できるよう、下記の手続きを踏んでいただく必要があります。
1. もし、誰かがあなたに嫌がらせをしている場合、まず相手にしないようにしてみてください。
2. それが効果がないようでしたら、止めるように言ってみてください。それ以上のことは言ってはいけません。
3. その後、ハラスメントコールをしてください。これで私たちが介入することができます。
GMはコールに関してあなたにコンタクトを取ることはしません。また、結果についてお知らせすることもしませんので、ご理解くださいますようお願い致します。
6月度のDev’s Meet & Greetの予定をお知らせします。
・Wakoku シャード
日本時間6月10日(月) 10:00 p.m.
・Great Lakesシャード
日本時間6月25日(火) 8:00 a.m.
最後に、 5月度の処分アカウントについてお知らせします。
5 - 迷惑行為
37 - 不在マクロ
1 - 勧誘行為
未踏の航路でお会いしましょう。
Bonnie "Mesanna" Armstrong
プロデューサー
・海洋ブラックマーケットの新報酬
ライジング・タイドは大ヒット中です!私たちの最後の報酬の追加は米現地時間の6月1日(土)に行われる予定ですが、皆さまが気に入ってくださることを確信しています!大砲のアップデートとプランダービーコンは とても人気があるのでこのまま仕様として残すことにしました。報酬貨物については現在進行中のライブイベントの続編でも続行予定となっております。ブラックマーケットについては限定となりますので、今のうちにダブロン金貨を稼いで品物に引き換えてください!
61110280_2359433124332625_30544541939987
・Q & A コーナー

1.オークション金庫への入力の際に、オーナーがカンマを使用できるようにしてもらえませんか?
A.本件については将来のパブリッシュで追加すべく調査対象となっております。

2. 物置小屋の小さめのバージョンを作ってもらえませんか?
A.それはとても良い提案です! 同じように機能する場所を取らないものを追加することができます。

3.厩舎の柱はどこで入手できますか?
A. ウルティマ・ストアでお買い求めください。

4.ルート品のプロパティに時に考えられない組み合わせがあるのはなぜですか?
A.ルート品のプロパティ付与には様々な要素が組み合わさっています。ルート品ができるだけ有用なものになるよう努力していますが、結局のところそれは所有者の受け取り方次第のところもあります。生産品とマジック品の間に見られる不平等や全体的な武器装備のループ状態を解消することが、次期パブリッシュでの私たちの大きなタスクであると認識しており、それによってゲームプレイを新鮮に保つという着地点を見失うことなく、パワークリープを最小限にしたいと考えています。

5.次期パブリッシュForsaken Foesでのその他の導入予定は何ですか?
A.未踏の航路に関する仕様のアップデートの数々を計画しております!中には周年記念、ハロウィンかぼちゃ、トリック・アンド・トリートなどのお馴染みのもの、そしてトレジャー・オブ・ハロウィンも含まれています!これらの他にカリブディスについても見直しを行い、コーガルやスカリスにも新しいルート品を追加し、アクアリウムには新しい魚を追加する予定です!
・カスタマーサービス
◎ アカウントの復活、課金、あるいは技術的な問題について
アカウントを復活させるには、support@ultimaonline.com までご連絡ください。サポートチームが有効化のためにシステムの変更を行います。アカウントの特定のために、サポートチームがお送りする自動返送メールをよくお読みの上、お手続きください。
⇒ 新規にアカウントを作成したり、アカウントにログインするにはどうしたらいいですか?
http://uo.com/Account-Login-Guide
⇒ アカウントセンターにログインした後は、何をしたら良いですか?
http://uo.com/account-management/
http://uo.com/faq/
◎ パスワードに関する問題
パスワードを変更するためには、あなたがどのタイプのアカウントについてパスワードを変更したいのかを特定する必要があります。
EAアカウントの場合、Mythic Master アカウントの場合、そして、Mythicの製品、ゲームのアカウントの場合があり、それぞれ別のパスワードを持っています。すべてのアカウントについて、 https://accounts.eamythic.com/ 内のアカウントセンターにてリセットが可能です。
⇒ EAアカウントのパスワード変更
* https://signin.ea.com/p/web/resetPassword を開きます。
* EAのページでEAアカウント用のメールアドレスを入力してパスワードの変更を行います。
* スパムフィルターをはずした上で、仮パスワードを受け取れなかったり、エラーメッセージが表示されたりする場合は、EAサポートまでご連絡ください。
https://help.ea.com/en/contact-us/?product=origin&platform=pc
◎ 停止されたアカウント
CSによって何年も前に停止されたアカウントを復活させたいとお考えの場合、 紛争に関する窓口 dispute@ultimaonlince.co までご連絡ください。再審査と一時的な復活が可能な場合があります。
◎ ゲーム内サポート
ゲーム内における問題や不明点についてはヘルプリクエストからGMをお呼びください。
https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/technical/the-help-menu/
◎ フィードバック
ゲーム内コンテンツに関するご意見、フィードバック、仕様、デザインについてはUO@broadsword.com までご連絡ください。
◎ EA Originストアでのご購入、コード、あるいは第三者による販売について
EA Originストアからご購入いただいたソブリン金貨のコードは https://accounts.eamythic.com/ 内のアカウントセンターで処理する必要があり、ゲーム内で実体化させることはできません。
ソブリン金貨のコードは選択されたEAアカウントに紐づけられることにより、このEAアカウントにリンクされたゲーム内アカウントでのみ使用可能になり、譲渡はできません。
EA Originストアでの購入に問題がありましたら、こちらのリンクからお問い合わせください。
https://help.ea.com/in/contact-us/new/
◎ コード購入後の発行遅延について
EA Originストアで購入したコードが予定通り発行されない場合があります。EA Originは不正利用防止のため、最大で72時間のレビューを行う場合があります。私たちのサポートチームはこのプロセスを早めたり、回避させたりすることができません。しかしながら購入時の挙動について疑問な点や不安がある場合はEA Originのサポートに問い合わせることができます。
1.https://help.ea.com/en/contact-us/?product=origin&platform=pc を開きます。
2.Topic ⇒Orders を選択します。
3.発生している問題を選択します。
4. Select contact option ボタンが出て来たらクリックします。
5.EAアカウントでログインするか、ログインに問題がある場合は "Get help from an advisor without logging in" を選択します。
◎ 第三者による販売について
ウルティマ オンラインのコードについてはEA Originストアのみが正規販売店となっております。これ以外の第三者から購入されたコードの有効性については(友人、ゲーム内の知り合い、おすすめサイトなどを含む)保証致しかねます。不正に入手されたコードについては無効化され、既にアカウントに適用済みであっても取り除かれます。これはゲームタイム、キャラクタースロット、拡張パック、ソブリン金貨、またソブリン金貨によって購入したアイテムを失う事態につながりかねません。私たちはEA Origin以外から購入したコードに起因するいかなる問題についても介入できないことをご理解ください。ご自身で購入元にご連絡いただく必要があります。

・・・・・・・・・・・・・・・・

UO Newsletter #37

Producer Notes

Greetings,

I would like to start out thanking all that have tested and given us so much useful feedback on the Treasure Chests.  We are in the process of making changes based on the feedback we have received and hope everyone will check out UO.com for the latest changes we have planned for this exciting update!  We had hoped to do more with SoS loot in this publish, however due to the scope of Treasure Chests we have moved the more robust changes to SoS loot to our next publish.  We will still be going ahead with the awesome new salvage loot, however the loot you find in the SoS will currently remain as-is for this current publish.  Since this is the first time we have done a full year of single-themed updates, we are able to focus on breaking down what we want to put in and work with you as players to make sure we can listen to your feedback and make the necessary changes to make the systems even better, for that I would personally like to thank each of you for making UO great!

As we look ahead to Forsaken Foes it is that time to start thinking of how our High Seas theme will fit into classic UO  favorites like our Anniversary Rewards and Halloween content! 

The last thing I would like to bring up is the proper way to put in a harassment page when you would like assistance.  We cannot act on word alone we need to be able to see the logs.  So this is the procedure you must use for us to be able to help.

1. If someone is harassing you first try ignoring him.
2.  If ignoring does not work then ask the player to please stop and do not say anything else.
3.  After you have asked the player to stop put in a harassment page and we will take care of it.

Please remember the GM will not contact you and give you the results of the page so do not be upset with the GM's.

Our next Dev Meet and Greet will be on the following dates:

Wakoku June 10th,  9 AM ET
Great Lakes June 24th, 7 PM ET

Finally, the following are actions taken on accounts that were banned or suspended during the month of May:

5  - Disruptive Behavior
37 - Macroing 
1 - Solicitation

See you on the High Seas, 
Bonnie "Mesanna" Armstrong
Producer

New Rewards in the Black Market!

Rising Tide has been a huge hit!  Our final batch of rewards to hit the Black Market will be on June 1st and we are sure you are going to love them!  The cannon updates and the plunderbeacons have been so popular we are decided to leave them in as permanent features!  The reward cargo will also come into play in the next chapter of our ongoing arc we began with, Rising Tide!  While the Black Market is open today, it won't be forever so hit the High Seas and get those doubloons today!

Question & Answer

1.  Can you add comas to the auction safe inputs for the owner?

 This is something engineering will investigate to add for a future publish.

2.  Can we have a smaller version of the Garden Shed?

 This is a great suggestion!  We can add new versions of these items that function the same way that take up less of a footprint.

3.  Where can I purchase a stable post?

 You can purchase stable posts via the Ultima Store.

4.  Why does loot sometimes get generated with properties that don't seem to go together?

 There are a number of factors that go into loot property generation, with a lot of moving parts.  We strive to make loot as desirable as possible, but this is certainly a case of "beauty is in the eyes of the beholder".  Addressing the disparity between crafted and magic loot, as well as the entire gear loop in general is a big task we want to tackle over the coming publishes so that we can keep attainable game play fresh for everyone while minimizing power creep.

5.  What other features can we expect in Forsaken Foes?

 We've got a number of High Seas themed features planned for our next publish, Forsaken Foes!  Some of these include popular favorites like Anniversary rewards, Halloween Pumpkins & Trick or Treating items, as well as the Treasures of Halloween!  Beyond that we will be taking a look at the Charybdis encounter, putting together some fresh loot on Corgul and Scalis, and adding new fish to the aquarium!

Customer Service

ACCOUNT RECOVERY AND GENERAL ACCOUNT, BILLING OR TECHNICAL RELATED ISSUE
 To recover an account, please email support@ultimaonline.com so that the Billing Support has a ticket in the system. Keep an eye out for the automated reply requesting account verification for the Billing Support Team to assist further.
 
・How to create an account or log into my account?
        http://uo.com/Account-Login-Guide
・How to manage my accounts after I’ve logged into the Account Center?
        http://uo.com/account-management/
        http://uo.com/faq/
 
PASSWORD ISSUES
 To reset your password you must first understand which type of account you are resetting the password for.
EA Accounts, Mythic Master Accounts, and Mythic Product / Game Accounts all have separate individual passwords. All of which you can reset at our Account Center at https://accounts.eamythic.com/.

・To reset your EA Account password:
        * Please visit https://signin.ea.com/p/web/resetPassword
        * At the EA page enter the email used to log into your EA Account to change its password.
        * If you have not received your password or have received an error while trying to reset the password and you have disabled all spam filters, please contact EA Support here.
 
TERMINATED ACCOUNTS
 If you have an account that was terminated by CS over a year ago and would like to have it back, please contact the Dispute Team from the email associated with the account at dispute@ultimaonlince.com for further investigation and a possible one-time reprieve.
 
IN-GAME SUPPORT
 For in-game issues or question, please submit an in-game help request for a Game Master to contact you.
FEEDBACK
 To submit your suggestions and feedback regarding game content, mechanics, or design, please send them to UO@broadsword.com.
 
EA ORIGIN - ORDERS, CODES, AND THIRD PARTY RESELLERS

Sovereigns Coin Codes purchased from EA Origin have to be redeemed on the Account Center; you cannot enter these in game.
 Sovereign Coin Codes that have been redeemed are bound to the EA Account they were redeemed on and are only usable by the accounts linked with that EA Account; Sovereign Coin currency may not be transferred.

 If you are having issues with your EA Origin purchase, follow this link to resolve the issue.

CODE PURCHASE DELAY
 You may have noticed that Origin Store purchases made did not arrived as expected. The Origin Store enacts reviews on all transactions to safeguard against fraudulent purchases, and these reviews may take up to 72 hours. Unfortunately our Billing department is not able to expedite or circumvent this process. However, players who have questions or concerns regarding a store purchase can contact Origin Support for assistance using the below steps:
 
 1)  Go here, https://help.ea.com/en/contact-us/?product=origin&platform=pc
 2)  Select topic* - select Orders
 3)  Select issue*
 4)  Click on "Select contact option"
 5)  Sign in with your EA Account or click on "Get help from an advisor without logging in." if you're having trouble signing in.

THIRD PARTY RESELLERS
 We would also like to reiterate that the Origin store is the only guaranteed provider of codes for Ultima Online. The validity of a code purchased from a third-party seller (be it a friend, in-game acquaintance, or recommended site) cannot be guaranteed. Furthermore, any codes we find to have be fraudulently obtained will be disabled and an account that applies any of these codes will have that code removed from said account. This can result in the loss of game time, character slots, expansion access, Sovereigns (and the items purchased with them), in-game items and more. Please be advised that we cannot assist with any issues stemming from codes purchased via non-Origin means; you will be required to contact the vendor from which you purchased the code for further assistance.

| | コメント (0)

2019年5月18日 (土)

Rising Tide Rewards - Equippable shoulder parrot ライジング・タイド 肩に乗るオウムがほしい!

ライジング・タイドで導入された肩に乗るオウムがほしい!

でも、そのためには、灯台船(Plunderbeacon)の破壊、周囲の海洋モンスターの討伐、海賊船や商船を襲って得られた報酬(海洋貿易貨物)を集めて交換しないといけないらしい。

今回は他力本願でいただいた海洋貿易貨物を奉納して(寄付してくださったおふたりさま、ありがとうございます!)オウムをもらおうと思います。

①海洋貿易貨物を持参する

20190518-220730930-1_1
これらですね。
②バッカーニアーズデンの銀行付近にいるNPCに会いに行く
20190518-220730930-2_1
20190518-220730930-4_1
オウムを肩に乗せた、Errol the Pirate
④Errol the Pirateを左1クリックするとメニューがでる
20190518-220730930-3_1
⑤海洋ルート品を買うにすると、リワードの一覧が表示される。
20190518-220730930-5_1
20190518-220730930-6_1
数字が赤いということは、ダブロン金が不足で交換できないということ
⑥海洋貿易貨物を売却するにすると
20190518-220730930-9_1
ダブロン金貨に交換する海洋貿易貨物をクリック というガンプがでるので、1つずつポチポチしていくとダブロン金貨への交換がはじまる。
20190518-220730930-10_1
ダブロン金が貯まると交換できるアイテムは数字が青くなり、左に青い宝石が表示されるようになる。
⑦今回ほしいのは、オウム!
20190518-220730930-11_1
オウムは100,000ダブロンですね。左の青い宝石を左1クリックでポチ。
⑧確認画面で、はい/いいえ のどちらかを選択
20190518-220730930-12_1
はいをポチっとすると
20190518-220730930-15_1
バッグに交換したキャラクターの名前が入ったオウムが入る。20190518-220730930-16_1 装備できる部位はローブの場所なので、戦闘キャラで効果のあるローブや肩章をつけているとオウムは肩に乗せたまま戦闘に向かうことはできないということですね(泣)。
肩に乗せるには、通常、ローブを着るようにPDにドロップするだけ。
20190518-220730930-13 ダブルクリックすると、頭上を飛び回る。
肩に乗せていても乗せていなくてもOK。
20190518-220730930-14_1
30秒くらい?のクールダウンが必要みたい。
連続でダブルクリックすると、「あなたのオウムは疲れすぎて今は飛べないようです」とメッセがでる。
*ブレス属性
*肩に乗せていなくてもダブルクリックで頭上を鳴きながら飛びまわる。
*特殊効果はない
*自然染料で染色可能
→羽の色は変わらない。顔と胴体?部分の色が染色される

| | コメント (0)

2019年5月 2日 (木)

New Rising Tide Rewards!/ライジング・タイドの新報酬!

UO公式 New Rising Tide Rewards!

バッカーニアーズデンの闇市場の新しい報酬アイテムが追加されたようです。

詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・

New Rising Tide Rewards!

Posted on May 1, 2019 by UO Dev Team
We are pleased to announce the addition of new reward items to the Black Market Merchant at Buccaneer’s Den! Get yours today!

5_1_19risingtidewebsite

| | コメント (0)

2019年4月 1日 (月)

Rising Tide – New Rewards for the Month of April!/ライジング・タイド - 4月の新報酬

UO公式 Rising Tide – New Rewards for the Month of April!

Facebook広田剣 ライジング・タイド - 4月の新報酬

詳細はリンク先をご覧ください
・・・・・・
Rising Tide – New Rewards for the Month of April!
Posted on March 31, 2019 by UO Dev Team 
3/31/2019

Have you ever wanted to display a sinister looking cannon in your home?  Does your ship look paltry compared to the foreboding cannons of the Plunderbeacon?  Looking for your next Botswain?  Now you can have all those things with the latest rewards available from the Pirate Merchant at Buc’s Den!  Get your new Rising Tide rewards beginning April 1st!Fblongformat_1
・・・・・・・
ライジング・タイド - 4月の新報出典: UO公式
https://uo.com/…/rising-tide-new-rewards-for-the-month-of-…/

ちょっと悪っぽい大砲を家に飾りたいと思ったことは? あなたの大砲はプランダービーコンのものより見劣りする? 新規に甲板長の募集をしている? バッカニアーズデンにいる海賊商人から入手できる最新の報酬で、あなたの希望をすべてかなえることができます! 米現地時4月1日(月)より入手可能です!

| | コメント (0)

2019年3月28日 (木)

Want a Sneak Peek at New Rewards? Follow @UOHerald on Instagram!/新報酬を見たくない? UO Heraldインスタをフォロー!

UO公式 Want a Sneak Peek at New Rewards? Follow @UOHerald on Instagram!

Facebook広田剣 新報酬を見たくない? UO Heraldインスタをフォロー!

詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・・

Want a Sneak Peek at New Rewards? Follow @UOHerald on Instagram!

Posted on March 27, 2019 by UO Dev Team 

3/27/2019

Want to get an early look at the latest rewards coming to Rising Tide?

Follow @UOHerald on Instagram!

In addition to an early peek at new rewards and upcoming art additions, we’ll be sharing all manner of content related to Ultima Online! 

Don’t miss out, follow today!

・・・・・・・

新報酬を見たくない? UO Heraldインスタをフォロー!

出典: UO公式
https://uo.com/…/want-a-sneak-peek-at-new-rewards-follow-u…/

ライジング・タイドの報酬をいち早くチェックしたくありませんか?

@UOHeraldをインスタグラムでフォロー!

新報酬に加え、新アートも先んじて公開する予定です。ウルティマ オンラインにおけるすべてのコンテンツを皆さまにシェア致します。

お見逃しなく!

| | コメント (0)

2019年3月26日 (火)

Upcoming House Display Options/家のディスプレイオプション導入について

UO公式 Upcoming House Display Options
Facebook広田剣 家のディスプレイオプション導入について
詳細はリンク先をご覧ください
・・・・・・・・・・
Upcoming House Display Options

Posted on March 25, 2019 by UO Dev Team 
3/25/2019
Greetings,
We would like to take a moment to address the recent change related to how items display in player housing. We appreciate the feedback that we have received from all stakeholders and would like to discuss some changes we are going to be implementing in our next publish, Forgotten Treasures,
・Auction safes will always load, just as mannequins and vendors do.
・A new client option will be available that will allow players the choice to load all public housing and see the contents.
Performance is always our priority, and this change was done to increase performance. We appreciate your feedback.
See you in Britannia,
UO Team

・・・・・・・・・・・・・・

家のディスプレイオプション導入について
出典: UO公式
https://uo.com/2019/03/25/upcoming-house-display-options/

こんにちは。
家の中のアイテムがどのようにディスプレイされるかについて導入された直近の変更についてのお知らせです。すべての関係者の皆さまから寄せられたフィードバックに感謝申し上げるとともに、次のパブリッシュForgotten Treasures ~打ち捨てられた宝で下記の通り導入予定の変更についても引き続き議論して行きたいと考えております。
- オークション金庫はマネキンやNPCベンダー同様、常に表示されます。
- プレーヤーがパブリックハウスの中身の表示/非表示を選択できるクライアントオプションを導入します。
パフォーマンス向上は常に私たちの優先事項です。これらの変更はゲームのパフォーマンス向上のために導入されます。皆さまのフィードバックをお待ちしております。
ブリタニアでお会いしましょう。
UOチーム

| | コメント (0)

2019年3月22日 (金)

完全に見せる内装つぶし入った!竹の床、完全封じ!Rising Tide – Hotfixes

詳細はリンク先をご覧ください
*昨日、2019年3月21日の夜までは、一部の竹の床の向きによっては内装が外から表示されていましたが、3月22日の朝、確認すると、全滅していました。
表示を軽くするのが目的なのかな?
もともと竹の床はアイテム消失などを含めてバグが多かったから、
内装が見えなくなることは残念だけど、仕方ないよね。
かなりの長い期間、放置されたバグだったのに、修正入って、さらに、向き違いの修正を数日で入れるってUOとしてはすごい早いと思うんだけど!びっくりしたよ、仕事の速さに・・・。
自分にとってはすごく重大な問題なので、そこだけ大きく表示しました!
ちなみに、リアル都合により、週末の記事更新ができないです。
書きたいこといっぱいあるのになー。
では、お仕事行ってきます!
・・・・・
Posted on March 21, 2019 by UO Dev Team 
3/21/2019
Greetings,
Beginning March 21, 2019 with each shard’s normally scheduled maintenance the following hotfixes will be deployed,

・Resolved issue where some bamboo floor tiles would inadvertently display all contents of a house.
・Resolved issue that prevented linking house teleporter tiles.
See you in Britannia,
UO Team
・・・・・・・・・

こんにちは。

米現地時間3月21日以降の定期メンテナンスにて、下記の修正を導入します。

- いくつかの種類の竹床が、家の中のアイテムを表示してしまう問題を修正しました。
- 家テレポーターをリンクさせる際に発生する問題を修正しました。

ブリタニアでお会いしましょう。

UO チーム

| | コメント (0)

2019年3月21日 (木)

UO Newsletter #35

Facebook広田剣 UO Newsletter #35
詳細はリンク先をご覧ください
・・・・・・・・・・・・・

The UO Team is happy to announce we will be sending out a newsletter periodically so you can stay up to date on the latest in Britannia!
Please encourage your friends to sign up on our web site.   

Producer Notes
 Greetings,
 We are happy to announce that our latest publish, Rising Tide, is now live on all shards!  This publish brings a number of exciting new features including,
・Rising Tide - a new event that takes advantage of re-designed ship combat for a harrowing High Seas adventure, with new rewards coming each month!  Visit the Town Cryers to learn more!
・New Ultima Store Items - House Teleporter & Decorative Kitchen Set!
・New Veteran Rewards!
・Numerous bug fixes!
・New Castles from the Castle Design Contest!
・And much more!
Check out the full publish notes for all the details, and we'll see you on the High Seas!

 If you haven't been keeping up with the story so far, be sure to check out the Rising Tide fiction!
 If you have been keeping up with the official fiction over the last several years you are no doubt familiar with EM Malachi.  EM Malachi has been a part of the EM program since its reincarnation in 2009 without taking a single break in service!  I would like your help in thanking EM Malachi not only for his dedication to the program, but for his creative fiction that he has been writing.  We are very lucky to have him on the team, thanks EM Malachi!
 Looking ahead to our next publish, Forgotten Treasures, we are working on the Treasure Map & Message in a Bottle revamp.  We want to thank you all for participating in shaping our goals for this revamp by participating in the conversation on the forums.  We look forward to sharing with you the first implementation when it comes to Test Center in the coming weeks.  Keep an eye on UO.com for updates!
 We will be having the Dev Meet and Greet on the following day/time:
 March 25th Catskills 7pm ET
 April 8th, Legends 7pm ET
 April 22nd, Atlantic 7pm ET
 Finally, the following are actions taken on accounts that were banned or suspended:
 3  - Disruptive Behavior
 34  - Macroing
 See you on the High Seas,
 Bonnie "Mesanna" Armstrong
 Producer 

Rising Tide Out Now!
Take to the High Seas and plunder Maritime Trade Cargo from Merchants and Pirates or if you are daring stand against the mighty Plunderbeacon!  Visit the Town Cryer in any city to learn more!  New rewards coming each month - keep an eye on UO.com for updates!
A1dd50dc4f5b46f48c73ab0515adee3b
Question & Answer
1.   Will the Felucca Trade Ministers be turned back on?
 Yes, the Felucca Trade Ministers have been re-enabled in the latest publish.
2.  Can we please get more areas/mobs that drop the Red Daemon armor?
 As we add new content we will keep this in mind for potential loot drops.
3.  Will we ever get a search feature on the Jewelry box?
 Yes, we are aware and have heard this request several times, we do have it written up and in the system to add.  We plan to add this functionality in a future publish.
4.  Can we get a deposit only setting for wall safes?
 Yes, we will be adding this feature to a future publish.
5.  The regs from the cat promo statue will not stack with normal regs that are either purchased or picked up off the ground, is there anything we can do about that?
 We have confirmed this is happening and will be looking into a solution for a future publish.
5.  Will the auto open corpses feature be added to the EC?
 We have a number of EC performance and utility improvements scheduled over the next several publishes, and can add this feature to the list we'd like to implement.
6.  Do you have any plans to address the discrepancies with books written in the EC vs the CC?
 Yes, this is something that will be addressed in our next publish.
 
Customer Service
ACCOUNT RECOVERY AND GENERAL ACCOUNT, BILLING OR TECHNICAL RELATED ISSUE
 To recover an account, please email support@ultimaonline.com so that the Billing Support has a ticket in the system. Keep an eye out for the automated reply requesting account verification for the Billing Support Team to assist further.
 
・  How to create an account or log into my account?
        http://uo.com/Account-Login-Guide
・  How to manage my accounts after I’ve logged into the Account Center?
        http://uo.com/account-management/
        http://uo.com/faq/
 
PASSWORD ISSUES
 To reset your password you must first understand which type of account you are resetting the password for.
EA Accounts, Mythic Master Accounts, and Mythic Product / Game Accounts all have separate individual passwords. All of which you can reset at our Account Center at https://accounts.eamythic.com/.
・  To reset your EA Account password:
        * Please visit https://signin.ea.com/p/web/resetPassword
        * At the EA page enter the email used to log into your EA Account to change its password.
        * If you have not received your password or have received an error while trying to reset the password and you have disabled all spam filters, please contact EA Support here.
 
TERMINATED ACCOUNTS
 If you have an account that was terminated by CS over a year ago and would like to have it back, please contact the Dispute Team from the email associated with the account at dispute@ultimaonlince.com for further investigation and a possible one-time reprieve.
 
IN-GAME SUPPORT
 For in-game issues or question, please submit an in-game help request for a Game Master to contact you.
FEEDBACK
 To submit your suggestions and feedback regarding game content, mechanics, or design, please send them to UO@broadsword.com.
 
EA ORIGIN - ORDERS, CODES, AND THIRD PARTY RESELLERS
Sovereigns Coin Codes purchased from EA Origin have to be redeemed on the Account Center; you cannot enter these in game.
 Sovereign Coin Codes that have been redeemed are bound to the EA Account they were redeemed on and are only usable by the accounts linked with that EA Account; Sovereign Coin currency may not be transferred.
 If you are having issues with your EA Origin purchase, follow this link to resolve the issue.
CODE PURCHASE DELAY
 You may have noticed that Origin Store purchases made did not arrived as expected. The Origin Store enacts reviews on all transactions to safeguard against fraudulent purchases, and these reviews may take up to 72 hours. Unfortunately our Billing department is not able to expedite or circumvent this process. However, players who have questions or concerns regarding a store purchase can contact Origin Support for assistance using the below steps:
 
 1)  Go here, https://help.ea.com/en/contact-us/?product=origin&platform=pc
 2)  Select topic* - select Orders
 3)  Select issue*
 4)  Click on "Select contact option"
 5)  Sign in with your EA Account or click on "Get help from an advisor without logging in." if you're having trouble signing in.
THIRD PARTY RESELLERS
 We would also like to reiterate that the Origin store is the only guaranteed provider of codes for Ultima Online. The validity of a code purchased from a third-party seller (be it a friend, in-game acquaintance, or recommended site) cannot be guaranteed. Furthermore, any codes we find to have be fraudulently obtained will be disabled and an account that applies any of these codes will have that code removed from said account. This can result in the loss of game time, character slots, expansion access, Sovereigns (and the items purchased with them), in-game items and more. Please be advised that we cannot assist with any issues stemming from codes purchased via non-Origin means; you will be required to contact the vendor from which you purchased the code for further assistance.
・・・・・・・・・・・・・
出典: UO公式 https://mailchi.mp/broadsword/ultima-online-newsletter-35?e=9e1273cca7 ブリタニアの最新情報をお届けすべく、UOチームはニュースレターを定期的にお届け致します! uo.comウェブサイトからサインアップしていただけますよう、お知り合いにもぜひお声がけください
・プロデューサーノート
こんにちは。
最新のパブリッシュ、ライジング・タイドが全シャードにリリースされたことを大変嬉しく思います。このパブリッシュではたくさんのエキサイティングなコンテンツをお届け致します。
- ライジング・タイド - リニューアルされた海上戦が大海原でのスリルに満ちた冒険へとあなたをいざなう新しいコンテンツです! 毎月新しい報酬が追加されます! 詳しくは最寄りのタウンクライヤーへどうぞ! - 新ストアアイテム - 家テレポーターや装飾キッチンセットが追加されました! - 新長期報奨もお見逃しなく! - 多数のバグフィックス - 城のデザインコンテストの入賞作品 - その他たくさん!
すべての詳細につきましてはパブリッシュノートをご確認ください。そしてぜひ、未踏の航路でお会いしましょう! パブリッシュノートはこちらから。 https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/publish-notes/publish-104-rising-tide/
日本語訳はこちらをご覧ください。 http://bit.ly/2DL0NyB
ライジング・タイドに関するバックストーリーはこちらでお読みいただけます。 https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/fiction/rising-tide/
日本語訳はこちらをご覧ください。 (パブリッシュ104 - ライジング・タイド関連ライブフィクション) ・ルーンを彫る者 – The Rune Caver http://bit.ly/2Gu0hbs
・失望の入江 – Lost Hope http://bit.ly/2DLbl0T
・ザ・ギルド – The Guild http://bit.ly/2EruULT
・ノークォーター - No Quarter http://bit.ly/2FnbkC6
もし、過去数年にわたり、公式フィクションをお読みいただいていれば、あなたは間違いなくEM Malachiのことをご存知でしょう。EM MalachiはEMプログラムに2009年の発足時より在籍し、一度のお休みを取ったこともありません。どうぞ、彼のEMプログラムへの貢献だけでなく、今日まで生み出されて来た数々のクリエイティブなフィクションについてもぜひ、皆さんから労いの言葉を掛けていただければと思います。私たちはEMプログラムに彼を得たことをとても幸運だと思っています。EM Malachi、あなたに感謝します!
次のパブリッシュ、Forgotten Treasuresを見据え、私たちはトレハンマップとSOSボトルの改修に着手しています。フォーラムへの議論にご参加いただき、改修のゴールを目に見える形にしてくださったすべての皆さまに感謝を申し上げます。今後、数週間のうちにテストシャードに最初の導入があった際には皆さまと情報をシェアできますことを楽しみにしております。今後のuo.comの情報をお見逃しなく!
Dev's Meet & Greet の今後の開催予定は下記の通りです。 ・Catskills シャード 日本時間3月26日(火)8:00 a.m.
・Legends シャード 日本時間4月9日(火)8:00 a.m.
・Atlantic シャード 日本時間4月23日(火)8:00 a.m.
最期に、処分のあったアカウントについて報告致します。
3 x 迷惑行為 34 x 不在マクロ
未踏の航路でお会いしましょう。
Bonnie "Mesanna" Armstrong プロデューサー
・ライジング・タイド発動中!
大海原へと漕ぎ出し、商人や海賊から海洋貿易貨物を奪取してください! あるいは強力なプランダービーコンに立ち向かってください! 詳しくは最寄のタウンクライヤーまでどうぞ! 新報酬は毎月追加になります。今後のuo.comの情報をお見逃しなく!
・Q & Aコーナー
Q1. フェルッカのTrade Ministerは機能するようになりますか?
A. はい、直近のパブリッシュで修正されました。
Q2. Daemon Bone Armorを入手可能なモンスターやエリアをもっと追加してもらえませんか?
A. 今後、新コンテンツを追加する際に検討するようにします。
Q3. 宝石箱に検索機能を追加できませんか?
A. はい、この問題については把握しており、何度か要望もいただいております。これについてはシステムにプログラム済みで、将来のパブリッシュで追加する予定です。
Q4. 屋内金庫に預金のみの機能を追加してもらえませんか?
A. はい、将来のパブリッシュで追加予定です。
Q5. 招き猫から出現した秘薬が購入したものとも、拾ったものともスタックしません。どうにかなりませんか?
A. この問題が発生していることは確認できましたので、将来のパブリッシュで解消方法を調査する予定です。
Q6. エンハンズド・クライアント(EC)に棺おけ自動オープンの機能を追加できませんか?
A. 今後複数回、将来のパブリッシュにおいてECのパフォーマンスと有効性向上のための作業が予定されています。この仕様も実現したいことの一つとしてリストに追加しておきます。
Q7. ECとクラッシック・クライアントで書かれた本の相違点について、対策する予定はありますか?
A. はい、これについては次のパブリッシュで検証する予定です。
・カスタマーサービス
◎ アカウントの復活、課金、あるいは技術的な問題について アカウントを復活させるには、support@ultimaonline.com までご連絡ください。サポートチームが有効化のためにシステムの変更を行います。アカウントの特定のために、サポートチームがお送りする自動返送メールをよくお読みの上、お手続きください。 ⇒ 新規にアカウントを作成したり、アカウントにログインするにはどうしたらいいですか? http://uo.com/Account-Login-Guide
⇒ アカウントセンターにログインした後は、何をしたら良いですか? http://uo.com/account-management/ http://uo.com/faq/
◎ パスワードに関する問題 パスワードを変更するためには、あなたがどのタイプのアカウントについてパスワードを変更したいのかを特定する必要があります。 EAアカウントの場合、Mythic Master アカウントの場合、そして、Mythicの製品、ゲームのアカウントの場合があり、それぞれ別のパスワードを持っています。すべてのアカウントについて、 https://accounts.eamythic.com/ 内のアカウントセンターにてリセットが可能です。
⇒ EAアカウントのパスワード変更 * https://signin.ea.com/p/web/resetPassword を開きます。 * EAのページでEAアカウント用のメールアドレスを入力してパスワードの変更を行います。 * スパムフィルターをはずした上で、仮パスワードを受け取れなかったり、エラーメッセージが表示されたりする場合は、EAサポートまでご連絡ください。
◎ 停止されたアカウント CSによって何年も前に停止されたアカウントを復活させたいとお考えの場合、 紛争に関する窓口 dispute@ultimaonlince.com までご連絡ください。再審査と一時的な復活が可能な場合があります。
◎ ゲーム内サポート ゲーム内における問題や不明点についてはヘルプリクエストからGMをお呼びください。
◎ フィードバック ゲーム内コンテンツに関するご意見、フィードバック、仕様、デザインについてはUO@broadsword.com までご連絡ください。
◎ EA Originストアでのご購入、コード、あるいは第三者による販売について EA Originストアからご購入いただいたソブリン金貨のコードは https://accounts.eamythic.com/ 内のアカウントセンターで処理する必要があり、ゲーム内で実体化させることはできません。 ソブリン金貨のコードは選択されたEAアカウントに紐づけられることにより、このEAアカウントにリンクされたゲーム内アカウントでのみ使用可能になり、譲渡はできません。
EA Originストアでの購入に問題がありましたら、こちらのリンクからお問い合わせください。
◎ コード購入後の発行遅延について EA Originストアで購入したコードが予定通り発行されない場合があります。EA Originは不正利用防止のため、最大で72時間のレビューを行う場合があります。私たちのサポートチームはこのプロセスを早めたり、回避させたりすることができません。しかしながら購入時の挙動について疑問な点や不安がある場合はEA Originのサポートに問い合わせることができます。
2.Topic ⇒Orders を選択します。
3.発生している問題を選択します。
4. Select contact option ボタンが出て来たらクリックします。
5.EAアカウントでログインするか、ログインに問題がある場合は "Get help from an advisor without logging in" を選択します。
◎ 第三者による販売について ウルティマ オンラインのコードについてはEA Originストアのみが正規販売店となっております。これ以外の第三者から購入されたコードの有効性については(友人、ゲーム内の知り合い、おすすめサイトなどを含む)保証致しかねます。不正に入手されたコードについては無効化され、既にアカウントに適用済みであっても取り除かれます。これはゲームタイム、キャラクタースロット、拡張パック、ソブリン金貨、またソブリン金貨によって購入したアイテムを失う事態につながりかねません。私たちはEA Origin以外から購入したコードに起因するいかなる問題についても介入できないことをご理解ください。ご自身で購入元にご連絡いただく必要があります。

| | コメント (0)

Rising Tide - World Wide Release/パブリッシュ104(ライジング・タイド)- 全シャードリリース

詳細はリンク先をご覧ください
・・・・・・・・・・・・・・
Posted on March 18, 2019 by UO Dev Team 3/18/2018
Greetings,We are pleased to announce that as of each shard’s normal maintenance beginning March 19, 2019 Rising Tide will be deployed world wide.A few of the highlights in Rising Tide include -
・Rising Tide - a new event that takes advantage of re-designed ship combat for a harrowing High Seas adventure, with new rewards coming each month!  Visit the Town Cryers to learn more!
・New Ultima Store Items -House Teleporter & Decorative Kitchen Set!
・New Veteran Rewards!
・Numerous bug fixes!
・New Castles from the Castle Design Contest!
・And much more!You can read all about the latest changes in the Rising Tide publish notes.

See you on the High Seas,

UO Team

・・・・・・・・・・・

パブリッシュ104(ライジング・タイド)- 全シャードリリース
出典: UO公式
https://uo.com/2019/03/18/rising-tide-world-wide-release/
こんにちは。
 米現地時間3月19日(火)以降、各シャードの定期メンテナンス後に、パブリッシュ104(ライジング・タイド)は全シャードへ導入されます。
ライジング・タイドの概要を下記の通りご紹介致します。
・ ライジング・タイド - 海上戦のリニューアルを含む、大海原でのスリルに満ちた冒険へとあなたをいざなう新しいコンテンツです! 毎月新しい報酬が追加されます。
・ 新ストアアイテム - 家テレポーターや装飾キッチンセットが追加されました!
・ 新長期報奨もお見逃しなく!
・ 多数のバグフィックス
 ・ 城のデザインコンテストの入賞作品
・ その他たくさん!
ライジング・タイドの最新の変更についてはパッチノートにてご確認いただけます。
https://uo.com/…/ult…/publish-notes/publish-104-rising-tide/
日本語訳はこちらから
 ・パブリッシュ104
http://bit.ly/2DL0NyB
 ※ 今回修正、あるいは追加部分については記事最下部に掲載しています。
未踏の航路でお会いしましょう。
UO チーム
・ ライジング・タイド
- ザ・ギルドの台頭について、最新のタウンクライヤーをご確認ください!
- 敵艦や強化されたプランダービーコンと戦って海洋貿易貨物を取り返してください!
- 海洋貿易貨物をバッカニアーズデンにいる海賊商人に売ってダブロン金貨を入手、あるいは街の財源確保のために、各街のCity Trade Ministerに届けてください!
- ダブロン金貨を使って海賊商人から当イベント開催中毎月追加になる新報酬を購入することができます!
・ウルティマ ストア 新アイテム
- 家テレポーターリニューアルしました! タイプを選択して設置することができます。新しいスイッチか、トラップドアからお選びください。コンテキストメニューから変更を行うことができます。
・ この変更は過去、お買い求めいただいたすべてのテレポーターに適用されます。
・バグフィックス
- 竹床は家の中にあるアイテムを表示してしまうことはなくなります。
- Origin, Baja, Izumo リリース以降の変更
  ・ プランダービーコンが乗務員が全滅してからも爆発してしまう問題を修正しました。
  ・ プランダービーコンが資格のあるトップアタッカーに正しく報酬をドロップしなかった問題を修正しました。
  ・ ベンダーサーチで次のページへのボタンが正しく表示されなかった問題を修正しました。

| | コメント (0)

その他のカテゴリー

(*゚∋゚)Shop総合 01:UOニュース。 02:BNN 03:Facebook広田剣/Japan Shards Event Moderators 04:UOSA新システム一覧表 05:Stygian Abyss クエスト一覧 06:Underworld クエスト一覧 07:Ter Mur-Royal Cityクエスト一覧* 08:UOSAクエスト-随時更新- 08:UOSAメモ一覧 09:UOSA導入新システム関連(*゚∋゚)memo 10: UOSA情報関連 11:UO High Seas 新システム一覧表 12:未踏の航路-Adventures on the High Seas-関連 13:深海クエスト関連 13:深海クエスト関連一覧 14:テーマパック「カントリーライフ」「荘厳のゴシック」 14:テーマパック「カントリーライフ」「荘厳のゴシック」システム一覧 15:テーマパック「王のコレクション」 15:テーマパック「王のコレクション」一覧 16:エクソダス戦関連 17:ブラックソン城ダンジョン一覧 17:ブラックソン城ダンジョン関連 18:トレーダークエスト一覧 Publish 86_ 18:トレーダークエスト関連 Publish 86 19:ToL(Time of Legends.Publish 90) 関連 19:ToL(Time of Legends.Publish 90)一覧 20:A Valley of One. ひとつの谷(Publish 92)関連 20:A Valley of One.ひとつの谷(Publish 92 )一覧 21:Publish 93 関連 21:Publish 93クエスト一覧(ミュルミデックスの脅威/ジーパクトリオットルの熱狂/蔓延の根絶 22:Publish 94 一覧 22:Publish 94 関連 23:Publish95一覧 23:Publish95関連 24:Publish 96 一覧 24:Publish 96 関連 25:Publish 97 一覧 25:Publish 97 関連 26:Publish 98 関連 26:ublish 98一覧 27:Publish 99 関連 27:Publish 99一覧 28:Publish 100 関連 28:Publish 100一覧 29:Publish 101一覧 29:Publish 101関連 30:Publish 102一覧 30:Publish 102関連 31:Publish 103一覧 31:Publish 103関連 32:Rising Tideライジング・タイド(Publish 104 )一覧 32:Rising Tideライジング・タイド(Publish 104 )関連 33:Forgotten Treasures /忘れられた宝(Publish 105)一覧 33:Publish 105関連 34:Publish 106関連 90: UO北斗EMサイト総合 91:hNN(北斗EMサイト) 92:北斗EMイベント告知 93:北斗EMイベントレポート 94.EMイベント:評議会レポート 95:UOイベント告知関連。 96:UOイベントレポート。 97:期間限定イベント/アイテムなど。 99:(*゚∋゚) memo。 99:(*゚∋゚)事。 99:(*゚∋゚)的宣伝とか。 Five on Friday/開発チームに質問!/プロデューサーからの手紙/あなたの質問、お答えします!Ultima Online House of Commons/UO Developer Live UO以外 UO便利小技。 ときどき無限な(*゚∋゚) トレハン(*゚∋゚)memo ブリタニア☆ウォッチ 内装レア関連 内装&カスタマ関連 北斗祭り 告知 北斗祭りイベントレポート 新植物の種収集memo