01:UOニュース。

2017年6月17日 (土)

June Dev Meet and Greet Schedule/6月度Dev Meet & Greets のお知らせ

UO公式 June Dev Meet and Greet Schedule

Facebook広田剣 6月度Dev Meet & Greets のお知らせ

内容は以下↓詳細はリンク先をご覧ください。

・・・・・・・・・・・・・

June Dev Meet and Greet Schedule
           Posted on June 16, 2017  by Mesanna

Greetings everyone,

We will be doing a Dev Meet and Greet on Arirang June 19th at 9 am ET and on Baja June 26th at 9 pm ET.  Hope to see you there.

UO Team

・・・・・・・・・・・・・・・

6月度Dev Meet & Greets のお知らせ
出典: UO公式
https://uo.com/2017/06/16/june-dev-meet-and-greet-schedule/

皆さんこんにちは。
6月度のMeet & Greetはブラックソーン城にて下記の通り行われます。

Arirang
日本時間 6月19日(月)10:00 p.m.

Baja
日本時間 6月27日(火)10:00 a.m.

皆さんにお会いできるのを楽しみにしております。

UO チーム

| | コメント (0)

2017年6月 4日 (日)

Publish 97 Bug Fixes/パブリッシュ97 - バグフィックス

UO公式 Publish 97 Bug Fixes

Facebook広田剣 パブリッシュ97 - バグフィックス

内容は以下↓詳細はリンク先をご覧ください。

ちっちゃい肩に乗せたくなるフェニックスが、でっかいピンク色の亀沸きにでるフェニックスのグラに変更されていますね・・・

・・・・・・・・・・・・

Publish 97 Bug Fixes 
       Posted on June 2, 2017 by Mesanna

Greetings all,

This morning during the regular maintenance cycle  of the US shard the following bug fixes were published, this evening the rest of the shards will be published.

・Resolved issue which allowed players to mount pets that were polymorphed.
・Adjusted Barracoon AI to no longer turn pets into ratmen.
・Adjusted Medusa pet petrification to no longer change the hue of pets.
・Adjusted the old Phoenix to match the new Phoenix body as well as adjusting the base damage and removed the hue.
・Pet movement speed is now capped at 190 dexterity

・Resolved issue which prevented armor swamp dragons from being mounted (Will be resolved once publish is WW).

・Resolved issue with pet Discordance AI incorrectly casting tribulation and despair.
・Pets can no longer dismount while owners are mounted/hovering.

Thank you once again for all your patience!

UO Team

・・・・・・・・・・

パブリッシュ97 - バグフィックス
出典: UO公式
https://uo.com/2017/06/02/publish-97-bug-fixes/

こんにちは皆さん。

米国時間今朝の定期メンテナンスにて米国シャードは下記バグフィックスを導入しました。同バグフィックスは他シャードにも定期メンテナンス時に順次導入予定です。

・ポリモフ時のペットにプレーヤーが騎乗できていた問題を修正しました。
・BarracoonのAIにより、ペットがラットマンに変化することはなくなります。
・メデューサの硬直により、ペットの色が変わることはなくなります。
・古いフェニックスを新しいフェニックスのボディに合うよう修正し、かつベースダメージの修正を行い、体色を除去しました。
・ペットの移動速度上限はDEX190に設定されました。
・ドラゴン装甲を着用したドラゴンに騎乗できなかった問題を修正しました。(全シャードリリース時に修正されます)
・ペットが不調和AIにより、苦難の歌と絶望の歌を詠唱する問題を修正しました。
・ペットはオーナーが騎乗時、あるいは飛行時にディスマウントを発動することはなくなります。

ご協力に感謝します!

UOチーム

| | コメント (0)

2017年5月18日 (木)

UO Newsletter #17

UO公式 UO Newsletter #17

Facebook広田剣 UO Newsletter #17

詳細はリンク先をご覧下さい

・・・・・・・・・・・・・・

UO Newsletter #17

出典: UO公式
http://mailchi.mp/broadsword/mays-uo-newsletter

ブリタニアの最新情報をお届けすべく、UOチームはニュースレターを定期的にお届け致します!uo.comウェブサイトからサインアップしていただけますよう、お知り合いにもぜひお声がけください。

∞----------------------------------------∞
・最近の出来事

こんにちは皆さん。

ゲーム内で最近発生した出来事についてお話ししたいと思います。

最初に、今回発見されたクローク、ローブ、スタッフなどのエセリアル(透明)アイテムについてです。これらを購入することはおやめください! すべて、通常の色に差し替えさせていただきます。

二つ目に、ゲーム内へのアイス色とボイド色の布の流入についてです。とあるイベントモデレーターが先んじるためには不正を働く必要があると判断した悲劇的な過ちのため、私はこれらの不正な布、染め桶、多数の鎧のセットをゲーム内から削除しました。アイス色の、あるいはボイド色のアイテムを所持している場合、すべて削除されますのでご注意ください。もし、あなたが販売のため、あるいは自身のためにこれらの布を所持している場合、速やかにベンダーから撤去してください。イベントモデレータープログラムは8年の歴史があり、成功のため努力を重ねて来ました。この状況が軽んじられることはなく、このような行いが許されることもありません。この状況を乗り越え、より一層エキサイティングなイベントをイベントモデレータープログラムを通してお届けできるよう努力を重ねて行く所存です。

三つ目は、Clopsの所持する家から削除されたレアアイテムについてです。これらがトロフィーのように展示されることはありません。私はこのような行いが記念碑に刻まれることを推奨しません。

最後に、今回接収された家についてです。すべてのアイテムは家から取り除かれ、ここに家を建てることが可能になります。ただし、私たちはここにくじ引き用の石を設置し、皆さんが抽選に参加できるようにします。1アカウントにつき1回申し込み可能でトライアルアカウントはこの対象にはなりません。1週間後に家は当選者に譲渡されます。このくじ引きは夏ごろ、パブリッシュ98導入後に設置されるでしょう。

ブリタニアでお会いしましょう。

Bonnie "Mesanna" Armstrong
プロデューサー

∞----------------------------------------∞
・パブリッシュ98の進捗

先月お伝えした通り、20周年記念ライブイベント、20周年記念アイテム、ハロウィンをを含むパブリッシュ98のため忙しくしています!

20周年記念アイテムは希少品や古い人気アイテムを含み、絶対に“ウケる”でしょう。

20周年記念ライブイベントは夏の終わりに開始し、9月に完結する予定です。ウルティマ オンラインの歴史の中で大きなマイルストーンとなるこの機会に、ブリタニアに悪のパワーを再び放つべく、現在鋭意製作中です! 私たちをエキサイティングな世界へといざなう、UO.comに掲載予定の新しいフィクションをお見逃しなく!

今年のハロウィンは波乱に満ちたパンプキンキングのお話をお届けします。怖いこと請け合いです!それまで皆さんがペットと訓練可能な能力を引き続き楽しんでくださることを願っています。6月のウルティマ ストアのレアカラーのペットたちを訓練するためのグッズにご期待ください!

∞----------------------------------------∞
・Q & Aコーナー

1. Baraccoonとメデューサのペットの色を変えてしまう問題に気づいていますか?
A. 可能性のある問題については把握していますが、これを再現するまでには至っていません。もしこの問題が発生した場合、タイトルをBaracoon/Medusa Pet Bugとしてbugs@ultimaonline.comまで下記の設問をお送りください。
1) どのシャードのどのチャンピオン・スポーンでしたか?
2) 色が変わっていることに気づく前に、ログアウトしましたか?
3) 色が変わっていることに気づいたのは討伐中ですか?それとも、終了したあとですか?
4) 討伐は終了しましたか? 彼らはBaraccoonが討伐された時、その場にいましたか?
5) チャンピオンエリアで色が変わっていることに気づきましたか? それとも他の場所に行きましたか?
6) もし、他の場所に行った場合、どこに行きましたか?(具体的にお願い致します)
7) ネズミに変化させられている間にクーシーに騎乗していましたか?
8) 何かその場で効果を発揮していましたか? (Gift of Lifeや調教マスタリーなど)
9) その他、普通ではないことが討伐前、あるいは討伐後すぐに発生しましたか?

2. オークション箱はいつ修正されるのですか?
A. 問題は把握しており、近い将来修正される見込みです。

3. トレード窓の金額にカンマを入れてもらえませんか?
A. ごめんなさい。その仕様がサポートされていないため、追加作業が必要になります。今すぐにではありませんが、将来のパブリッシュで追加できるようバックログに入れておきます。

4. Phoenixを弱体化させる予定ですか?
A. 古いPhoenixを新しいPhoenixのボディにふさわしいよう調整し、その際に基礎ダメージについても調整します。ペットの速度については将来のパブリッシュで見直す予定です。

5. 物理 / 冷気の近接ペットからネクロマンシーのコープスキンのスキルを取り除いてもらえませんか?
A. もっと多くのフィードバックを入手して、将来的に決断する予定です。

7. ペットスロットをカウントする要素は何ですか? パッチ前のルーンビートルを保持していましたが、訓練していないにもかかわらず3スロットから4スロットになっていました。このルーンビートルは育成済みでスキルはオールGM、毒は125+、EIは111+となっていたのでスキルはペットスロットのカウントに影響を与えると思われます。何種類かのペットが訓練プロセスを飛ばして3から5になることもこれで説明がつきます。つまり、ペットが訓練を通じてスキルを上げ過ぎてしまったため、スロット数が増えてしまったということではありませんか?
A. ペットスロットはステータス、スキル上限、抵抗値などペットの特性によって計算されます。

∞----------------------------------------∞
・カスタマーサービス

1. 何年も前にカスタマーサービスによって廃止されたアカウントを復活させたい場合はsupport@ultimaonline.com 宛にアカウントの詳細をお送りいただき、アカウントがご自身のものであることを証明してください。廃止の状況によっては制限を解除し、アカウントを復活させることができます。

2. オリジンストアで購入したソブリンはアカウント管理サイトより入力の必要があります。ゲーム内で入力することはできません。

3. アカウントの復活を希望されるすべての方は、support@ultimaonline.com 宛にすべての情報をお送りください。秘密の言葉がわからない場合はヒントをリクエストしてください。あなたのアカウントを特定するための情報をできる限り提供していただくことが、時間短縮につながります。

4. オリジンストアからコードが届かない場合はこちらからお問い合わせください。
https://help.ea.com/in/contact-us/new/
  ※ 英語のみ

5. ゲームに関するご質問や問題がある場合はGMコール、あるいはsupport@ultimaonline.com までメールでお送りください。

6. ゲーム内コンテンツへのフィードバックはUO@broadsword.comまでメールでお送りください。

7. オリジンストアで注文品が届かなかった、あるいは予期した通りにお取り引きを完了させることができなかったプレーヤーの方が散見されます。注文確定のメールが届かなければ、何が起こったのか心配になるでしょう。オリジンストアは詐欺取引への監視を強めており、その確認には最大72時間かかる場合があります。私たちはこれを早めたり、回避することはできません。しかし、オリジンのサポートでは下記リンクよりプレーヤーの皆さんからのご購入に関するご質問をお受けしています。
https://help.ea.com/en/contact-us/new/
  ※ 英語のみ

製品はOrigin(オリジン)を、トピックはOrders(ご注文)をお選びください。実際に担当者と話をする前に、内容の絞り込みを行うことができます。

私たちはオリジンストアだけがウルティマ オンラインのコードの正規販売店であることを繰り返しお伝えしておきたいと思います。第三者(友人、ゲーム内の知り合い、おすすめサイト)から購入したコードの有効性については保証いたしかねます。そして不正に入手されたコードが発見された場合、アカウントに適用済みであったとしてもそのコードはアカウントから削除されます。これはゲームタイムのみならず、キャラクタースロットや拡張へのアクセス、ソブリン金貨(またはそれによって購入されたアイテム)を失うことになりかねません。私たちは第三者から購入されたコードが原因で発生する問題をサポートすることはできません。そのコードを購入した業者にお問い合わせくださいますよう、お願い致します。

- パスワードの問題について
  パスワードをリセットするためにはあなたがどのアカウントのパスワードをリセットしようとしているのかをはっきりさせておく必要があります。
EAアカウント、Mythicアカウント、そしてMythic製品アカウントはそれぞれ別のパスワードが設定されています。
アカウントはこちらからリセットすることができます。
https://accounts.eamythic.com/
しかしながらBroadswordではEAアカウントに関する問題をサポートすることができません。下記のステップに従って操作してください。

- EAアカウントのリセット
https://signin.ea.com/p/web/resetPassword を開きます。
・EAアカウントログイン時に使用しているメールアドレスを入力し、パスワードを変更してください。
・すべてのスパムフィルターを解除してもパスワードを受け取れなかったり、入力時にエラーが発生する場合はこちらにご連絡ください。
https://help.ea.com/en/contact-us/new/…

- クレジットカード情報の更新方法
https://accounts.eamythic.com を開きます。
・EAアカウントログイン時に使用しているメールアドレスを入力し、パスワードを入力してください。
・Subscriptionを選択します。
・カード情報を更新したいアカウントを選択します。
・Subscribeボタンを押します。
・請求間隔(Billing cycle)を選びます。
・どの支払方法を選ぶかを訪ねるページが開く場合は、add a cardを押さずに右上のManage Accountsのオプションを選択するようにしてください。新しいページに飛ぶことができ、そこに以前のクレジットカード情報が表示されています。
・更新したいカード情報を選び、Xボタンを押します。
・新しいカード情報を入力できるようになり、add a cardボタンを押すことで登録できます。

- アカウントセンター(https://accounts.eamythic.com/)について
Q. アカウントを作成、またはログインするにはどうしたらいいですか?
http://uo.com/Account-Login-Guide
  ※ 英語のみ

Q. ログイン後のゲームアカウント管理方法を教えてください。
http://uo.com/account-management/
  ※ 英語のみ
Q. その他のサポートリンクとビデオ
http://uo.com/faq/
https://www.youtube.com/watch?v=5G7ABl5wdyU
https://www.youtube.com/watch?v=S5qQwJ6rgI8
  ※ 英語のみ

 

UO Newsletter #17

The UO Team is happy to announce we will be sending out a newsletter periodically so you can stay up to date on the latest in Britannia!

Please encourage your friends to sign up on our web site.

Recent Events

Greetings Everyone,

I would this to address a few recent issues that have happened in game.
 
The first issue I would like to address are ethereal items such as cloaks, robes and staffs that are showing up at this time.  Please do not buy these items!  They will be reverted to a normal hue on sight.

The second Issue I want to address is the influx of glacial and void cloth in the game.  Due to a tragic lapse in judgement where an Event Moderator felt like they needed to cheat to get ahead I have removed illegal cloth, dye tubs and many sets of armor from the game.  As far as the ownership of glacial and/or void items, all glacial and void clothing items will be deleted.  If you have cloth that you are selling for yourself or others remove it from the vendors immediately.  The Event Moderator program has been going strong nearly 8 years now, and we have all worked hard to ensure its success.  Please know that this situation has not been taken lightly, nor is this behavior tolerated.  As we move past this situation we will work harder then ever to deliver exciting in game events via the Event Moderator program.
 
The third issue is all the rares removed from Clops’ houses.  They will not be displayed like a trophy.  I am not going to encourage or put this type of behavior on a pedestal.
 
Finally I want to address the houses that are under investigation at this time.  All items will be removed from said houses, you will not be able to place a house on these spots, however, we will put a raffle stone there so you may sign up for a random give away.  You can only sign up once per account and trial accounts are not eligible.  After a week of signups the house will be turned over to the winner.  I expect the raffle to begin after Publish 98 goes World Wide later this summer.
 
See you in Britannia,

Bonnie "Mesanna" Armstrong
Producer

Developing Publish 98

As we mentioned last month, we are busy working on Publish 98 which includes a 20th Anniversary Arc, 20th Anniversary rewards, and our Halloween events!

The 20th anniversary rewards include new collectibles, a new gift that is sure to go out with a bang, and some old favorites!

The 20th Anniversary Arc is currently slated to start later this summer before concluding in September.  We are actively developing the arc to mark this major milestone in Ultima Online's history and are excited to let loose the powers of evil on Britannia once again!  Keep an eye on UO.com for new fiction to lead us into these exciting times!

Halloween is sure to be frightful this year as we tell the tumultuous tale of the Pumpkin King!  In the meantime, we hope you continue to enjoy the new pets and animal training abilities.  Look for a new Ultima Store item coming in June to help train those rare colored pets!

Question & Answer Corner

1.  Are you aware of the issue with Baraccoon and Medusa changing the hue of pets?

We are aware of this potential issue but have yet to been able to reproduce internally, if this occurs please send a bug report with the following information

1) What shard, what champion spawn?
2) Did they log out at any time before they noted the hue changes?
3) Did they note the change during the encounter or after the encounter?
4) Did they actually finish the encounter?  Were they present when Baraccoon died?
5) Did they note the change at the champion spawn or did they go somewhere else?
6) If they did go somewhere else, where did they go (specific locations would be helpful)?
7) Did they mount the Cu Sidhe while it was in rat-man form?
8 ) Did they have any other effects in place (gift of life, any taming masteries, etc.)?
9) Anything else that might have been unusual that occurred prior to the encounter or immediately following the encounter?

2.  When will the issue with Auction Safes be fixed?

We are aware of the issue and this will be corrected in the near future.

3 .  Can't you just add a comma to the trade window for currency value?

Sorry not at this time, number formatting is not a supported feature and we would need to add it on the backend.  We'll add it to our backlog for a future publish.

4.  Do you plan on nerfing the Phoenix?

We will be adjusting the old Phoenix to match the new Phoenix body as well as adjusting the base damage. We will also be looking at pet speed in a future publish.

5.  Can Physical/Cold melee necro pets have corpse skin taken off their spell list?

We will gather more feedback and make a decision on that in the future.

6. Can the grizzled mare get animal trained?

Why yes, it can we will make the change in the future.

7.  What factors into the calculation of pet slots?  I have a pre taming patch rune beetle that was bumped from 3 slots to 4 slots without undergoing any training at all. It did have maxed out skills (all gm, poisoning at 125+, eval at 111+) though and I believe that skills are somehow part of the pet slot calculation. This would also explain why sometimes certain pets skip a training slot and go from 3 to 5 for example - could it be that during the training the pet gained so much skillpoints that it's slot requirement was bumped up?

Pet slot calculation is based on all pet attributes including stats, skill caps, and resists.   

Customer Service

1. If you have an account that was terminated by CS over a year ago and would like to have it back please contact support here and give them the details and identify the account as yours, depending on the termination we will remove the restriction from your account so you may open it again.

2. All Sovereigns purchased from Origin have to be entered on the Account Management page.  You can not enter these in game.

3. Anyone that is trying to reopen an account please make sure you send all the information to support@ultimaonline.com so we can have a record of this.  In the original request to support if you do not know your secret word please ask for a hint.  Give them all the information to identify the account as yours so there will not be a lot of delays.

4.  Anyone that does not get their codes from Origin please follow this link to resolve the issue..

5.  If you have any in game questions or issues please either page in game or email support@ultimaonline.com.

6.  For any feedback to content put in game please send it to UO@broadsword.com.

7.  Regarding Origin orders, codes, and third party resellers.
 
Recently some of the player base may have noticed that an Origin store purchase they have made did not arrive or complete as expected. A confirmation or code email has not been received and you are wondering what may have occurred with your order. The Origin store enacts reviews on all transactions to safeguard against fraudulent purchases, and these reviews may take up to 72 hours. Unfortunately our Billing department is not able to expedite or circumvent this process, however players who have questions or concerns regarding a store purchase can contact Origin support for assistance using the below link:
 
http://help.ea.com/en/contact-us/new/
 
When prompted for a product, choose Origin. Next choose your platform, and select ‘Orders’ as the topic. You can further specify your issue in the subsequent fields before speaking with an agent.
 
We would also like to reiterate that the Origin store is the only guaranteed provider of codes for Ultima Online. The validity of a code purchased from a third-party seller (be it a friend, in-game acquaintance, or recommended site) cannot be guaranteed. Furthermore, any codes we find to have be fraudulently obtained will be disabled and an account that applies any of these codes will have that code removed from said account. This can result in the loss of gametime, character slots, expansion access, Sovereigns (and the items purchased with them), in-game items and more. Please be advised that we cannot assist with any issues stemming from codes purchased via non-Origin means; you will be required to contact the vendor from which you purchased the code for further assistance.

PASSWORD ISSUES
 
To reset your password you must first understand which type of account you are resetting the password for. EA Accounts, Mythic Master Accounts, and Mythic Product Accounts all have separate individual passwords. All of which you can reset at your leisure at our Account Center at https://accounts.eamythic.com/. Unfortunately, Broadsword Support cannot assist with potential EA Account issues or passwords, please follow the steps below.
 
To reset your EA Account password:
      * Please visit https://signin.ea.com/p/web/resetPassword
      * At the EA.com page enter the email used to log into your EA Account to change its password.
      * If you have not received your password or have received an error while trying to reset the password and you have disabled all spam filters, please contact EA Support here, https://help.ea.com/en/contact-us/new/#?product=origin&platform=pc

CREDIT/DEBIT CARD UPDATE
 
To update your credit card information, please follow these steps: ?Login to the Account Center (https://accounts.eamythic.com) with your EA Account email and its password
Select the 'Subscriptions' tab
・Locate the account you would like to update the card for
・Select the 'Subscribe' button
・Select the billing cycle you would like to use and continue
・When you get to the page asking which payment method you would like to use, instead of choosing to add a card, select the 'Manage Accounts' option in the top right corner of the page. This should load a new page that will contain your previous credit card information.
・Find the card you wish to update and select the 'X' button
・You can now re-enter your credit card with the updated information by using the 'Add a card' button.

ACCOUNT MANAGEMENT AT THE ACCOUNT CENTER (https://accounts.eamythic.com/)
 
How to create an account or log into my account?
http://uo.com/Account-Login-Guide
 
How to manage my accounts after I’ve logged into the Account Center with my EA Account credentials?
http://uo.com/account-management/
 
Additional support links and videos:
http://uo.com/faq/
https://www.youtube.com/watch?v=5G7ABl5wdyU
https://www.youtube.com/watch?v=S5qQwJ6rgI8

| | コメント (0)

2017年5月16日 (火)

Publish 97 Hotfixes/Publish 97 - ホットフィックス

UO公式 Publish 97 Hotfixes

Facebook広田剣 Publish 97 - ホットフィックス

内容は以下↓詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・・・・・

Publish 97 Hotfixes
        Posted on May 15, 2017 by UO Dev Team

Greetings,

Beginning this evening with the Japanese shards, the following hotfixes will be deployed with each shard’s regularly scheduled maintenance,

・Resolved issue where player created Mysticism Healing Stone would delete after server maintenance.
・Resolved issue where pet Special Move mana cost is not being consumed at correct cost.
・Creatures no longer aggro without line of sight.
・Resolved issue where Magincia pet vendors improperly displayed stable slots over 24.
・Adjusted Pet AIs Mage Mastery and Necromage to prefer melee combat.
・Resolved issue which prevented Necromancy Death Adder from using poison.
・Resolved issue where animal training used remaining available points when lower than the capped property weight was selected.
・Resolved server crash which occurred over the weekend.
・16th Anniversary Pony animal lore and animal taming requirements have been increased for pets that have undergone animal training.

Thank You,

UO Team

・・・・・・・・・・・
Publish 97 - ホットフィックス
出典: UO公式
https://uo.com/2017/05/15/publish-97-hotfixes/

こんにちは。

米現地時間の今晩の日本シャードを皮切りに、各シャードの定期メンテナンス時に下記のホットフィックスを導入致します。

・プレーヤー作成の神秘のヒーリングストーンがメンテナンスをはさむと消滅してしまう問題を解決しました。
・ペットのスペシャルムーブのマナコストが正しく消費されていなかった問題を修正しました。
・視線の通らない場所でペットの戦闘状態が波及することはなくなります。
・マジンシアの動物ブローカーが厩舎スロットを24以上表示していた問題を修正しました。
・ペットの魔法マスタリーとネクロメイジのAIを近接向けに修正しました。
・ネクロマンシーのDeath Adderによって毒が発動しない問題を修正しました。
・選択できる能力の上限よりも低い残ポイントを使用した場合に発生する問題を修正しました。
・週末にかけて発生したサーバークラッシュの問題を修正しました。
・訓練を終えた16周年記念騎乗生物を取り扱う際の要求調教スキルとロアスキルを引き上げました。

どうぞ、よろしくお願い致します。
UO チーム

| | コメント (0)

2017年5月10日 (水)

Dev Meet and Greets for May/5月度 Dev Meet and Greet のお知らせ

UO公式 Dev Meet and Greets for May

Facebook広田剣 5月度 Dev Meet and Greet のお知らせ

内容は以下。詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・・・・

Dev Meet and Greets for May
        Posted on May 9, 2017 by Mesanna

Greetings Everyone,

We will be doing the monthly meet and greets on Sakura, May 15, 2017 at 9 am ET and on Sonoma at 9 pm ET May 29, 2017  .  We look forward to seeing you there with your questions and suggestions.

Thank you!

UO Team

・・・・・・・

5月度 Dev Meet and Greet のお知らせ
出典: UO公式
https://uo.com/2017/05/09/dev-meet-and-greets-for-may/

こんにちは皆さん。

5月度のDev Meet & Greetを下記の通り開催します。

・Sakuraシャード
5月15日(月) 10:00 p.m.
・Sonomaシャード
5月30日(火) 10:00 a.m.

※ SakuraシャードではEMが逐次通訳のために同席致しますが、英語で直接ご質問いただいて構いません。また、できるだけ日本語原稿もあわせてご用意いただけますと助かります。
※ EMは通訳のプロではありません。ご迷惑をお掛け致しますが、何卒ご理解いただければ幸いです。
※ 末永くこのような機会が設けられますよう、皆さまの節度あるご利用をお願い致します。

皆さまのご質問とご要望をお待ちしております。

よろしくお願い致します!

UOチーム

| | コメント (0)

2017年5月 3日 (水)

New Store Item and Lag fix/ストア新入荷とラグ修正

UO公式 New Store Item and Lag fix

Facebook広田剣 ストア新入荷とラグ修正

内容は以下↓詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・

New Store Item and Lag fix
         Posted on May 1, 2017 by Mesanna

Greetings Everyone,

We have increased the number of available stable slots to 42, we are offering the Stable Slot Increase Token through the In Game store which will be available to you today.  This is an account bound item which allows you to add 3 additional stable slots to your character.  You may apply up to 7 tokens to any one character.

Starting this afternoon with Japan after your shards maintenance your lag issue in the Kotl City will be resolved.

Thank you,

UO Team

・・・・・・・・

ストア新入荷とラグ修正
出典: UO公式
https://uo.com/2017/05/01/new-store-and-lag-fix/

皆さんこんにちは。

厩舎のスロット数を42まで増やせるようになりました。厩舎スロット増量トークンをウルティマ ストアにて本日発売致します。こちらはアカウント限定のアイテムになりますので、適用いただくキャラクターでご利用ください。トークン1個につきキャラクターの厩舎スロットを3つ追加できます。1キャラクターにつき合計で7個のトークンをご利用いただけます。
米現地時間本日午後(日本時間の5/2(火))の定期メンテナンスより、コットルの古代都市で発生していたラグの問題は解消される見込みです。
よろしくお願い致します。

UO Team

| | コメント (0)

2017年4月27日 (木)

Publish 97 World Wide + Store Sale & Springtime Gifts/パブリッシュ97 全シャードリリース + ストアセールとスプリングギフトについて

UO公式 Publish 97 World Wide + Store Sale & Springtime Gifts

Facebook広田剣 パブリッシュ97 全シャードリリース + ストアセールとスプリングギフトについて

詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・・・・・
Publish 97 World Wide + Store Sale & Springtime Gifts
             Posted on April 26, 2017 by UO Dev Team

Greetings,

Beginning with the Japanese shards this evening, all shards will be updated to Publish 97 with their regular maintenance by April 27, 2017.

Publish 97 is packed full of new features, most notably the much anticipated update to Animal Taming.  You can read all about the new Animal Training features and check out the full list of changes in the Publish 97 wiki.  We want to extend a very big thanks to everyone who helped test Publish 97 as well as those who sent in feedback.  As always, please feel free to send us any feedback you have.

We are also pleased to announce that beginning April 27th, 2017 at 9am ET and continuing through May 4th, 2017 at 9am ET we are having a sale on Pet Bonding Potions in the Ultima Store ? so stock up today for all your pet bonding needs!

Finally, as a welcome to the dawning of Spring, please visit Justice Falls to claim a special gift from the UO Team.  The gift dispensers will be available beginning once all shards have been published with Publish 97 and will remain active until the displayed timer runs out.

See you in Britannia,

UO Team

・・・・・・・・・

パブリッシュ97 全シャードリリース + ストアセールとスプリングギフトについて

出典: UO公式
https://uo.com/…/publish-97-world-wide-ultima-store-sale-s…/

※本情報は米現地時間4/26(水)時点のものです。展開が遅くなりましたことをお詫び申し上げます。

...

こんにちは。

今夜の日本シャードを筆頭に、米現地時間4月27日(木)の定期メンテナンス時にすべてのシャードにパブリッシュ97を導入します。

パブリッシュ97には新仕様をたくさん詰め込みました。最も注目すべきは待望の調教のアップデートでしょう。調教の新仕様についてはこちらで読むことができます。
https://uo.com/…/ulti…/skills/animal-taming/animal-training/

パブリッシュ97のすべての変更点についてはこちらをご参照ください。
https://uo.com/…/ultima-online-wi…/publish-notes/publish-97/

広田 剣 - パブリッシュ97
https://goo.gl/ppEycx

パブリッシュ97のテストにご協力いただき、フィードバックをお寄せくださったすべての皆さまに、深く感謝申し上げます。どうぞ、いつも通りお気軽にフィードバックをお寄せください。
uo@broadsword.com

また、米現地時間4月27日(木)午前9時(日本時間4月28日(金)午後10時)より、ペットなつき薬のセールを行います。どうぞ、この機会にお買い求めください!
ウルティマ ストア取扱商品一覧
https://uo.com/…/ultima-onlin…/items/ultima-store-inventory/

最後に、春の訪れを祝してUOチームより特別なギフトを配布致します。ぜひユーの大滝へお運びください。ギフトの配布機はパブリッシュ97が全シャードに導入後に設置され、表示されているタイマーの期間中有効です。

ブリタニアでお会いしましょう。

UOチーム

| | コメント (0)

2017年4月26日 (水)

UO Newsletter #16

UO公式 UO Newsletter #16

Facebook広田剣 UO Newsletter #16

詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・・・・・・

UO Newsletter #16

Publish 97 & 20th Anniversary Party 

Greetings Everyone,

We are so pleased with the feedback everyone has given us to make Publish 97 great.  I know many of you are really excited and can't wait to get it on your shard.  We will be publishing World Wide on April 27th.

We have started working on Publish 98 so keep reading for some exciting details as to what is coming.

We are still planning the 20th anniversary party, finding the right bakery is not as easy as it sounds *grins*, and yes we will have gluten free cupcakes for you guys that desire those.

We had a great taste testing of the food for the BBQ the other day, you guys are going to love this!  It will consist of beef brisket, beef ribs, pulled pork, and chicken.  We will also have vegetarian options available.

We currently have 200 people signed up to attend with over 50 people on the waiting list.  If you are unable to come and need to cancel please email me so I can notify someone on the waiting list.  It would be greatly appreciated.

For those that cannot attend the party, I do not want to leave you out of everything, so we are going to put a raffle stone on TC1 that lets you sign up for a chance to win a Castle!  Yes that is correct! For the anniversary I will be giving out 6 castles!  Three in game via the TC1 raffle stone and three at the Party!  You will be notified via email so you can tell me what shard you would like the castle placed.  We will update in a future newsletter when the raffel stone is available on TC1.  Good luck to everyone!

Finally, we've received some great submissions of new castle designs!  There is so much interest in this promotion that we are going to be putting together a tool that allows players to mock-up larger house designs on TC1.  Keep an eye on future newsletters as we release this feature in a future publish.
 
See you in Britannia,

Bonnie "Mesanna" Armstrong
Producer 

Looking Ahead to Publish 98 

We have been incredibly fortunate to have so many players show up on TC1 to test Animal Training and all the pet features!  While Bleak has been busy iterating over that feedback and polishing features to get ready for World Wide release later this week, Kyronix has been busy working on Publish 98.  Publish 98 brings us into the busiest development cycle of the year as we focus on UO's anniversary, as well as our Halloween & Fall content.

Beginning later this Summer and into the early Fall, we will be starting a 20th Anniversary event arc.  We are still in the early stages of planning the details, but have taken note of all the event-related suggestions that have come up from our Meet & Greets.  You can definitely expect to see Britannia's cities once again assaulted by the forces of darkness and epic battles as Britannian's are once again called upon to valiantly defend their homeland.  Our goal with the arc is to keep the experience fresh without lengthy lulls in the action.  We'll also be targeting a variety of mechanics to include both solo and group activities. 

Almost immediately following the conclusion of the event arc, Fall will be upon us which means 20th Anniversary Rewards to thank everyone for achieving this major milestone in gaming history!  Looking to Halloween we are reactivating old favorites like bone-collecting, complete with new styles of bones as well as new Trick or Treating loot, the next iteration of the Treasures of Halloween, new trophies for the Huntmaster's Challenge, and new Horn of Plenty items. 

In between catching a little sun this summer we'll be busy so keep an eye on future newsletters and UO.com for updates! 

Question & Answer Corner

1. Can you provide crystal portals to other areas like you did in the Valley of Eodon?

Yes, we will be providing a reward item like this in the Treasures of Halloween event this coming Halloween.

2.  Can we get some new UO themed wallpapers?

Yes, we can put new wallpapers for download on UO.com

3 .  Can we get additional costumes?

Yes, we can add additional costumes as rewards for future content.

4.  Can we have additional ways to obtain black and white seeds?

These are the result of rare mutations from cross-pollination during gardening and have no plans to change that.

5.  Can we get some new VvV rewards?

We are in the early stages of planning another pass at VvV to address some of the concerns with its original release.  Our goal with the first release of VvV was to fix the major concerns with flagging that were related to factions, and create a foundation we can build off.  We hope to continue to build on that foundation and implement some of the features and answer some of the feedback we've received in the time VvV has been live.

6.  What is the best way to give feedback?

Great question!  You can email your feedback, or you can visit our bi-weekly Meet & Greets that are announced on UO.com & in-game town criers.  You can also visit us on TC1 during our testing releases if you want to talk about a feature or just say Hi! 

Customer Service

1. If you have an account that was terminated by CS over a year ago and would like to have it back please contact support here and give them the details and identify the account as yours, depending on the termination we will remove the restriction from your account so you may open it again.

2. All Sovereigns purchased from Origin have to be entered on the Account Management page.  You can not enter these in game.

3. Anyone that is trying to reopen an account please make sure you send all the information to support@ultimaonline.com so we can have a record of this.  In the original request to support if you do not know your secret word please ask for a hint.  Give them all the information to identify the account as yours so there will not be a lot of delays.

4.  Anyone that does not get their codes from Origin please follow this link to resolve the issue..

5.  If you have any in game questions or issues please either page in game or email support@ultimaonline.com.

6.  For any feedback to content put in game please send it to UO@broadsword.com.

7.  Regarding Origin orders, codes, and third party resellers.
 
Recently some of the player base may have noticed that an Origin store purchase they have made did not arrive or complete as expected. A confirmation or code email has not been received and you are wondering what may have occurred with your order. The Origin store enacts reviews on all transactions to safeguard against fraudulent purchases, and these reviews may take up to 72 hours. Unfortunately our Billing department is not able to expedite or circumvent this process, however players who have questions or concerns regarding a store purchase can contact Origin support for assistance using the below link:
 
http://help.ea.com/en/contact-us/new/
 
When prompted for a product, choose Origin. Next choose your platform, and select ‘Orders’ as the topic. You can further specify your issue in the subsequent fields before speaking with an agent.
 
We would also like to reiterate that the Origin store is the only guaranteed provider of codes for Ultima Online. The validity of a code purchased from a third-party seller (be it a friend, in-game acquaintance, or recommended site) cannot be guaranteed. Furthermore, any codes we find to have be fraudulently obtained will be disabled and an account that applies any of these codes will have that code removed from said account. This can result in the loss of gametime, character slots, expansion access, Sovereigns (and the items purchased with them), in-game items and more. Please be advised that we cannot assist with any issues stemming from codes purchased via non-Origin means; you will be required to contact the vendor from which you purchased the code for further assistance.

PASSWORD ISSUES
 
To reset your password you must first understand which type of account you are resetting the password for. EA Accounts, Mythic Master Accounts, and Mythic Product Accounts all have separate individual passwords. All of which you can reset at your leisure at our Account Center at https://accounts.eamythic.com/. Unfortunately, Broadsword Support cannot assist with potential EA Account issues or passwords, please follow the steps below.
 
To reset your EA Account password:
      * Please visit https://signin.ea.com/p/web/resetPassword
      * At the EA.com page enter the email used to log into your EA Account to change its password.
      * If you have not received your password or have received an error while trying to reset the password and you have disabled all spam filters, please contact EA Support here, https://help.ea.com/en/contact-us/new/#?product=origin&platform=pc

CREDIT/DEBIT CARD UPDATE
 
To update your credit card information, please follow these steps: ?Login to the Account Center (https://accounts.eamythic.com) with your EA Account email and its password

・Select the 'Subscriptions' tab
・Locate the account you would like to update the card for
・Select the 'Subscribe' button
・Select the billing cycle you would like to use and continue
・When you get to the page asking which payment method you would like to use, instead of choosing to add a card, select the 'Manage Accounts' option in the top right corner of the page. This should load a new page that will contain your previous credit card information.
・Find the card you wish to update and select the 'X' button
・You can now re-enter your credit card with the updated information by using the 'Add a card' button.

ACCOUNT MANAGEMENT AT THE ACCOUNT CENTER (https://accounts.eamythic.com/)
 
How to create an account or log into my account?
http://uo.com/Account-Login-Guide
 
How to manage my accounts after I’ve logged into the Account Center with my EA Account credentials?
http://uo.com/account-management/
 
Additional support links and videos:
http://uo.com/faq/
https://www.youtube.com/watch?v=5G7ABl5wdyU
https://www.youtube.com/watch?v=S5qQwJ6rgI8

・・・・・・・・・・・・・

UO Newsletter #16

広田 剣・2017年4月25日
.
出典: UO公式
http://mailchi.mp/broadsword/uo-newsletter
ブリタニアの最新情報をお届けすべく、UOチームはニュースレターを定期的にお届け致します!uo.comウェブサイトからサインアップしていただけますよう、お知り合いにもぜひお声がけください。
∞----------------------------------------∞
・パブリッシュ97と20周年記念パーティー

こんにちは皆さん。
パブリッシュ97を素晴らしいものとすべく、皆さんがフィードバックをお寄せくださったことを嬉しく思います。たくさんの皆さんがそれぞれのシャードへの導入を心待ちにしてくださっていることでしょう。パブリッシュ97の全シャードリリースは米現地時間4月27日(木)(日本時間4月28日(金))以降の導入となる見込みです。
私たちは既にパブリッシュ98に着手しており、詳細については下記しますのでぜひ続きをお読みください。
20周年記念パーティーについてはまだまだ計画中で、良いパン屋を見つけるのはなかなか難しいものです *grins* そしてもちろん私たちはご要望にお応えしてグルテンフリーのカップケーキもご用意しております。
先日BBQ用の食材の味見を行いましたが、皆さんもきっと気に入ると思います! 牛胸肉、バラ肉、豚挽き肉、それにチキンが含まれています。ベジタリアン用の食材もご用意しています。
既に200人の方のお申し込みをいただいており、ウェイティングリストには50人が記載されております。もし、やむなくキャンセルされる方はメールしてください。ご協力に感謝致します。
パーティーに出席できない皆さんのために、TC1に抽選用の石を設置する予定です。その通り! 20周年に私は6つのお城を皆さんにプレゼントします。3つはTC1で、残り3つはパーティーで。(当選者は)メールで確認がありますから、その際にどのシャードに建設希望かをお知らせください。TC1に抽選用の石が設置されたらニュースレターにてお知らせします。グッドラック!
最後に、新しい城のデザインについていくつかの素晴らしいご応募をいただきました。この取組みはプレーヤーの皆さんがより大きな城を設置することが可能になるとあって、多くの関心をいただいております。将来のパブリッシュでこの機能を導入する際にはニュースレターでお知らせしますのでお見逃しなく。
ブリタニアでお会いしましょう。
Bonnie "Mesanna" Armstrong
プロデューサー
∞----------------------------------------∞
・パブリッシュ98に向けて

動物訓練とペットの仕様についてはたくさんの皆さんがTC1を訪れてくださる幸運に恵まれました! Bleakが今週末のパブリッシュ97の全シャードリリースに向けてフィードバックを検証し、仕様の最適化に忙殺されている最中、Kyronixは既にパブリッシュ98に向けて多忙を極めていました。パブリッシュ98はUOが20周年を迎える節目となるばかりでなく、ハロウィンと秋のキャンペーンのため、今年最も多忙な開発サイクルとなることでしょう。
今年の夏の終わりから初秋にかけて、20周年記念ライブイベントを開催します。まだ企画の初期段階ではありますが、Dev Meet & Greetにてお寄せいただいたすべてのイベントに関するご要望を加味しています。皆さんは再びブリタニアの街が暗黒の勢力によって襲撃されるのを目にするでしょう。そしてブリタニアンは祖国を守るべく立ち上がるでしょう。このライブイベントにおける私たちの目標は、中だるみのない新鮮な経験を保つことです。ソロ、グループどちらでも楽しめるような仕組みを導入することにも注力します。
ライブイベント終了後間もなく、秋のキャンペーンの開始となりますが、これはゲーム業界において20周年という偉大な記録の樹立に際し、すべての皆さんに感謝を伝える機会となります! ハロウィンについては骨セキュアなど過去に好評を博した仕様を新たな形状の骨とともに復活させたり、トレジャー・オブ・ハロウィンの再開、新しいトリック・オア・トリートによる報酬品、ハントマスターチャレンジの新たな剥製、豊穣の角から出現する新たなアイテムを追加します。
今年の夏の太陽との戯れもつかの間、私たちは忙しくなることでしょう。どうぞ、ニュースレターとUO.comのアップデートをお見逃しなく!
∞----------------------------------------∞
・Q & A コーナー

1. イオドーンの谷のクリスタルのようなものを他のエリアで導入してもらえませんか?
A. はい、そのようなものをトレジャー・オブ・ハロウィンの報酬として導入予定です。
2. 新しいUOテーマのデスクトップの壁紙がほしいのですが?
A. はい、UO.comからダウンロードできるようにしたいと思います。
3. ハロウィンコスチュームの追加はありますか?
A. はい、将来のコンテンツの報酬として追加予定です。
4. 黒い種と白い種を入手する方法を他に導入できませんか?
A. ガーデニングの突然変異の法則については変更の予定はありません。
5. VvVの新報酬を導入してもらえませんか?
A. VvVに関して私たちは当初の導入仕様の問題点に取り組むため、別の方法を検討する初期段階にあります。当初は派閥に起因するフラグに関する主な問題を解消できる土台を築くことを目標として来ました。この土台を生かし、いくつかの仕様を導入し、VvV開始以来お寄せいただいたフィードバックにお答えできるようにしたいと考えています。
6. フィードバックするための最も良い方法は何ですか?
A. 良い質問です! uo@broadsword.comまでメールをいただくか、隔週で行われているDev Meet & Greetにお越しいただくのが良いでしょう。また、テスト期間中はTC1にいる開発スタッフに新仕様についてお話いただくか、あるいはHi!とお声だけでもお掛けください。
∞----------------------------------------∞
・カスタマーサービス

1. 何年も前にカスタマーサービスによって廃止されたアカウントを復活させたい場合はsupport@ultimaonline.com 宛にアカウントの詳細をお送りいただき、アカウントがご自身のものであることを証明してください。廃止の状況によっては制限を解除し、アカウントを復活させることができます。
2. オリジンストアで購入したソブリンはアカウント管理サイトより入力の必要があります。ゲーム内で入力することはできません。
3. アカウントの復活を希望されるすべての方は、support@ultimaonline.com 宛にすべての情報をお送りください。秘密の言葉がわからない場合はヒントをリクエストしてください。あなたのアカウントを特定するための情報をできる限り提供していただくことが、時間短縮につながります。
4. オリジンストアからコードが届かない場合はこちらからお問い合わせください。
https://help.ea.com/in/contact-us/new/
※ 英語のみ
5. ゲームに関するご質問や問題がある場合はGMコール、あるいはsupport@ultimaonline.com までメールでお送りください。
6. ゲーム内コンテンツへのフィードバックはUO@broadsword.comまでメールでお送りください。
7. オリジンストアで注文品が届かなかった、あるいは予期した通りにお取り引きを完了させることができなかったプレーヤーの方が散見されます。注文確定のメールが届かなければ、何が起こったのか心配になるでしょう。オリジンストアは詐欺取引への監視を強めており、その確認には最大72時間かかる場合があります。私たちはこれを早めたり、回避することはできません。しかし、オリジンのサポートでは下記リンクよりプレーヤーの皆さんからのご購入に関するご質問をお受けしています。
https://help.ea.com/en/contact-us/new/
※ 英語のみ
製品はOrigin(オリジン)を、トピックはOrders(ご注文)をお選びください。実際に担当者と話をする前に、内容の絞り込みを行うことができます。
私たちはオリジンストアだけがウルティマ オンラインのコードの正規販売店であることを繰り返しお伝えしておきたいと思います。第三者(友人、ゲーム内の知り合い、おすすめサイト)から購入したコードの有効性については保証いたしかねます。そして不正に入手されたコードが発見された場合、アカウントに適用済みであったとしてもそのコードはアカウントから削除されます。これはゲームタイムのみならず、キャラクタースロットや拡張へのアクセス、ソブリン金貨(またはそれによって購入されたアイテム)を失うことになりかねません。私たちは第三者から購入されたコードが原因で発生する問題をサポートすることはできません。そのコードを購入した業者にお問い合わせくださいますよう、お願い致します。
- パスワードの問題について
パスワードをリセットするためにはあなたがどのアカウントのパスワードをリセットしようとしているのかをはっきりさせておく必要があります。
EAアカウント、Mythicアカウント、そしてMythic製品アカウントはそれぞれ別のパスワードが設定されています。
アカウントはこちらからリセットすることができます。
https://accounts.eamythic.com/
しかしながらBroadswordではEAアカウントに関する問題をサポートすることができません。下記のステップに従って操作してください。
- EAアカウントのリセット
https://signin.ea.com/p/web/resetPassword を開きます。
・EAアカウントログイン時に使用しているメールアドレスを入力し、パスワードを変更してください。
・すべてのスパムフィルターを解除してもパスワードを受け取れなかったり、入力時にエラーが発生する場合はこちらにご連絡ください。
https://help.ea.com/en/contact-us/new/
- クレジットカード情報の更新方法
https://accounts.eamythic.com を開きます。
・EAアカウントログイン時に使用しているメールアドレスを入力し、パスワードを入力してください。
・Subscriptionを選択します。
・カード情報を更新したいアカウントを選択します。
・Subscribeボタンを押します。
・請求間隔(Billing cycle)を選びます。
・どの支払方法を選ぶかを訪ねるページが開く場合は、add a cardを押さずに右上のManage Accountsのオプションを選択するようにしてください。新しいページに飛ぶことができ、そこに以前のクレジットカード情報が表示されています。
・更新したいカード情報を選び、Xボタンを押します。
・新しいカード情報を入力できるようになり、add a cardボタンを押すことで登録できます。
- アカウントセンター(https://accounts.eamythic.com/)について
Q. アカウントを作成、またはログインするにはどうしたらいいですか?
http://uo.com/Account-Login-Guide
※ 英語のみ
Q. ログイン後のゲームアカウント管理方法を教えてください。
http://uo.com/account-management/
※ 英語のみ
Q. その他のサポートリンクとビデオ
http://uo.com/faq/
https://www.youtube.com/watch?v=5G7ABl5wdyU
https://www.youtube.com/watch?v=S5qQwJ6rgI8
※ 英語のみ

| | コメント (0)

2017年4月22日 (土)

パブリッシュ97 - Baja, Izumo, Origin アップデート

UO公式 Baja, Izumo, and Origin Pub 97 Update

Facebook広田剣 パブリッシュ97 - Baja, Izumo, Origin アップデート

内容は以下↓詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・・・・・

Baja, Izumo, and Origin Pub 97 Update
          Posted on April 20, 2017 by Mesanna

Greetings all,

We have fixed the following issues and publishing this to Izumo this evening 4/20/2017.  Baja and Origin will get it during their  maintenance on 4/21/2017.
1.Pet max base stamina is now capped at 150.
2.Resolved issue where trained pets taming requirements reset after server maintenance.

Enjoy!

UO Team

パブリッシュ97 - Baja, Izumo, Origin アップデート
出典: UO公式
https://uo.com/20…/…/20/baja-izumo-and-origin-pub-97-update/

こんにちは皆さん。

下記の修正をIzumoに米現地時間4/20(木)夕刻に導入しました。BajaとOriginには米現地時間の4/21(金)の定期メンテナンスにて導入致します。

1. ペットのスタミナ上限は150で制限されることはなくなります。
2. ペット訓練の要求資材が定期メンテナンス後にリセットされる問題を修正しました。

Enjoy!

UOチーム

| | コメント (0)

2017年4月19日 (水)

Publish 97 to Origin, Izumo, & Baja/パブリッシュ97 - Origin, Izumo, Bajaに導入

UO公式 Publish 97 to Origin, Izumo, & Baja

Facebook広田剣 パブリッシュ97 - Origin, Izumo, Bajaに導入

内容は以下↓詳細はリンク先をご覧ください

・・・・・・・・・・・

Publish 97 to Origin, Izumo, & Baja
          Posted on April 18, 2017 by UO Dev Team

Greetings,

We have published Origin, Izumo & Baja with the latest version of Publish 97 which includes the following changes.   Also visit the individual wiki pages on the Discovering Animal Training Quest, Animal Training, and Animal Training Abilities to learn more.

We want to thank everyone who took the time to test Publish 97 and send in feedback!

While this is not a mandatory patch, you are encouraged to update your client to the latest version before playing Origin, Izumo & Baja.  Character transfer on these shards will be disabled until Publish 97 is released world wide later this month.

As always we appreciate your time and be sure to send us your feedback!

See you in Britannia,

UO Team

・・・・・・・・

パブリッシュ97 - Origin, Izumo, Bajaに導入
出典: UO公式
https://uo.com/2017/04/18/publish-97-to-origin-izumo-baja/

こんにちは。

Origin, Izumo, Bajaへ下記の変更を含むパブリッシュ97の最新のバージョンを導入しました。詳細についてはwikiページの方もご利用ください。

・Discovering Animal Training
https://uo.com/…/gamepl…/quests/discovering-animal-training/

・Animal Training
https://uo.com/…/ulti…/skills/animal-taming/animal-training/

・Animal Training Abilities
https://uo.com/…/s…/animal-taming/animal-training-abilities/

パッチノートはこちらから
https://uo.com/…/ultima-online-wi…/publish-notes/publish-97/

パブリッシュ97のテストにご参加いただき、フィードバックをお寄せくださいましたすべての皆さまにお礼を申し上げます!

パッチは必須ではありませんが、Origin, Izumo, Bajaでプレイいただく際にはクライアントを最新の状態にしていただくことを推奨致します。これらのシャードへのキャラクター転送は、今月後半にすべてのシャードにパブリッシュ97が導入されるまで停止されます。

お時間を割いてくださる皆さまに感謝します。フィードバックをお待ちしています!
uo@broadsword.com

ブリタニアでお会いしましょう!

UOチーム

゚・*:.。..。.:+・゚・*:.。..。.:+・゚・*:.。..。.:+・゚

第1回 TC1リリース ? 3/16/2017

第2回 TC1リリース ? 3/17/2017

第3回 TC1リリース ? 3/23/2017

第4回 TC1リリース ? 3/31/2017

第5回 TC1リリース ? 4/11/2017

TC1 最終リリース ? 4/14/2017

Origin, Izumo, Bajaリリース ? 4/18/2017

゚・*:.。..。.:+・゚・*:.。..。.:+・゚・*:.。..。.:+・゚

◆ ペットの訓練

ペットの新しい訓練方法をお試しいただけます。詳細はゲーム内のタウンクライヤーまで! wikiページもぜひご活用ください。

◎ ペットは現状のスロット数を新規に設定された上限スロット数まで引き上げることで訓練できるようになります。
◎ ペットを特別能力、スペシャルムーブ、範囲攻撃、マジック能力の無限の組み合わせによって訓練することができるようになります。
◎ スキル上限や属性によってペットにバリエーションを与えます。
◎ 訓練されたペットを元の状態に戻すことはできません。
◎ “ペット訓練の新発見”クエストを受けることでより詳細な内容を知ることができ、新称号“Ethologist”を入手できます。
◎ ペットスロットアップデート
- 現存するペットは現状のペットスロットを維持します。
- 新たに調教されたペットや、ペット訓練のプロセスを経たペットだけがコントロールスロットのアップデートを得られます。
- 要求されるペットスロットは種の多様性を考慮に入れることで再調整されました。ペットはその能力に応じた様々なコントロールスロットを持つことが可能になります。

◎ スペシャルムーブ、特別能力、マジック能力、範囲攻撃を発動するためにはペットにマナがあることが必要になります。
◎ 訓練によってペットに様々なAIを付与することができるようになります。
◎ アニマルロアのアップデート
- ペットのスキル、魔法、特別能力、その他のペット訓練に関する情報を見られるようアニマルロアのガンプをアップデートしました。

◎ 新たに調教可能となった生物
・Shadow Wyrm
・Phoenix
・Dimetrosaur
・Gallusaurus
・Saurosaurus
・Serpentine Dragon
・Najasaurus
・Dread Spider
・Tsuki Wolf
・Dragon Wolf - テルマー以外のトレハンレベル6の宝箱を発掘時に見られます。
・Frost Drake(Cold Drake?)- トレハンレベル6の宝箱を発掘時に見られます。
・Frost Dragon - トランメルかフェルッカのトレハンレベル7の宝箱を発掘時に見られます。
・Palamino Horse - ロストランドで見られます。
・Sabre-Toothed Tiger - イオドーンの谷で見られます。
・Triceratops - イオドーンの谷で見られます。
・Lion - イオドーンの谷で見られます。
・Blood Fox - イルシェナーで見られます。
・Frost Mite - トクノ諸島で見られます。
・Ossein Ram - デシートで見られます。
・Platinum / Crimson Drakes
- Platinum もしくは Crimson Drakeはトランメル、フェルッカ、イルシェナー、マラス、イオドーンの様々な場所で確認することができます。
- これらにはダスタード、モントー、アイスダンジョン、アンブラ、コットルの古代都市も含まれます。
- Platinum あるいは Crimson Drakeは、属性ダメージに準じた色で出現します。

◎ Stygian Drakeはステイジアンアビスの様々な場所で見つけることができます。
- Stygian Drakeは様々なレアカラーで出現しますが、属性は物理属性となります。

◎ これらの生物はレアカラーで出現する可能性があります。
- Snow Leopard
- Frost Spider
- Nightmare
- White Wyrm
- Giant Toad

◆ その他の変更

◎ 対人の場合、ペットのダメージは30%減少します。
◎ 調教マスタリーの“Combat Training”にAs One の能力を追加しました。ペットがオーナーの近くにいる場合、ダメージをオーナーとの間で分散させることができます。発動には複数のペットが必要です。
◎ 格闘スキル100以上の生物は、受け流しを発動することがあります。
◎ SkreeのAIをアップデートしました。

◆ クライアントバージョン
◎ 2Dクライアント(クラッシック) -7.0.58.12
◎ SAクライアント(EC) ? 4.0.58.12

| | コメント (0)

より以前の記事一覧

その他のカテゴリー

(*゚∋゚)Shop総合 | 01:UOニュース。 | 02:BNN | 02:Facebook広田剣/Japan Shards Event Moderators | 03:UOSA新システム一覧表 | 04:Stygian Abyss クエスト一覧 | 05:Underworld クエスト一覧 | 06:Ter Mur-Royal Cityクエスト一覧* | 07:UOSAクエスト-随時更新- | 07:UOSAメモ一覧 | 09:UOSA導入新システム関連(*゚∋゚)memo | 10: UOSA情報関連 | 11:UO High Seas 新システム一覧表 | 12:未踏の航路-Adventures on the High Seas-関連 | 13.深海クエスト関連 | 13.深海クエスト関連一覧 | 14::テーマパック「カントリーライフ」「荘厳のゴシック」システム一覧 | 14::テーマパック「王のコレクション」 | 14::テーマパック「王のコレクション」一覧 | 14:テーマパック「カントリーライフ」「荘厳のゴシック」 | 15:エクソダス戦関連 | 15:ブラックソン城ダンジョン一覧 | 15:ブラックソン城ダンジョン関連 | 16:トレーダークエスト一覧 Publish 86_ | 16:トレーダークエスト関連 Publish 86 | 17.ToL(Time of Legends.Publish 90) 関連 | 17.ToL(Time of Legends.Publish 90)一覧 | 18:.A Valley of One. ひとつの谷(Publish 92)関連 | 18:A Valley of One.ひとつの谷(Publish 92 )一覧 | 19:Publish 93 関連 | 19:Publish 93クエスト一覧(ミュルミデックスの脅威/ジーパクトリオットルの熱狂/蔓延の根絶 | 20::Publish 94 一覧 | 20::Publish 94 関連 | 21:Publish95一覧 | 21:Publish95関連 | 22.Publish 96 一覧 | 22.Publish 96 関連 | 23..Publish 97 一覧 | 23.Publish 97 関連 | 23.Publish 98 関連 | 90: UO北斗EMサイト総合 | 91:hNN(北斗EMサイト) | 92:北斗EMイベント告知 | 93:北斗EMイベントレポート | 94.EMイベント:評議会レポート | 95:UOイベント告知関連。 | 96:UOイベントレポート。 | 97:期間限定イベント/アイテムなど。 | 99:(*゚∋゚) memo。 | 99:(*゚∋゚)事。 | 99:(*゚∋゚)的宣伝とか。 | Five on Friday/開発チームに質問!/プロデューサーからの手紙/あなたの質問、お答えします!Ultima Online House of Commons/UO Developer Live | UO以外 | UO便利小技。 | ときどき無限な(*゚∋゚) | トレハン(*゚∋゚)memo | ブリタニア☆ウォッチ | 内装レア関連 | 内装&カスタマ関連 | 北斗祭り 告知 | 北斗祭りイベントレポート | 新植物の種収集memo